Anonym (Man41) skrev 2024-08-20 21:08:05 följande:
Har haft ett så kul liv. Barndomen med kompisarna, bollen i burken, tälta, skolan, fotboll på varje rast i mellanstadiet (eller king), nintendo, basket, volleyboll, cykla runt, tivoli med skolan etc etc etc. 10 av 10.
Sedan moped och allt spännande med tonåren. Så otroligt roligt. Sen bil och ligga och cruisa. Åka till utlandet med kompisar. Tjejer, uteliv, klubbar. 10 av 10.
Läsa vidare. Många kul kursare. Studentfester. Intressanta föreläsningar. Flytta hemifrån, första jobb. 9/10. Riktigt, riktigt bra.
Skaffa hus och barn. De 11 åren som följt med barnen har varit de bästa någonsin. Så otroligt kul. Att uppleva allt igen men på ett nytt sätt. Ligga och gosa med dem, när de somnade på min bröstkorg. Vara på rytmiken, hur de skrattade när man gungade dem. Sonen slet ut alla saker från skåen när han lärt sig krypa. Tänka så mycket skålar, skedar etc och så spännande det var. Hans skratt är helt oförglömligt. Åkte åkgräsklippare, det var en favvo. Lekte med hundar och en boll. Mother goose club videos och hur de lärde sig sånger och skrattade. Ligga och kolla på plattan tillsammans. Hitta på sagor. Spela super mario bros på nintendo. Åka karuseller tillsammans. Lära dem simma. Brottas. Spela fotboll. Alla samtalen som nu kommer. Det är så kul. Ingen har någonsin varit roligare att umgås med och jag har haft det så otroligt roligt innan.
Ditt svar kunde vara mitt. Har också haft ett så himla kul liv egentligen, växt upp med lekar, kompisar, cykla ihop till skola, tälta i varandras trädgårdar, hemlagad mat av mamma, pulka med pappa, filmkvällar med föräldrar, bilresor. Sen studier med stöttande föräldrar, spännande vänner, olycklig kärlek som man växt av, resor. Jobb.
Och sen barnen nu. Att få chansen att liksom ge det till nån annan. Få se dem hitta den där glädjen man själv hade i småsaker och lugna deras frustration över annat. När de skrattar ihop eller när de busar med en, vi leker och de skrattar så från hjärtat. Det är allt jag vill ha och allt jag behöver och då har jag ändå rest runt jorden och gjort en hel drös saker som är rätt häftiga. Men de trumfar liksom allt och att få vara med dem är det bästa jag nånsin varit med om.