Kommer killar alltid tillbaka?
Du råkar inte händelsevis bli ihop med killar som är antingen otrygg-ambivalenta. De kommer tillbaka, ja. Har du en viss typ du alltid blir kär i och den är den typen, då har du svaret där.
Du råkar inte händelsevis bli ihop med killar som är antingen otrygg-ambivalenta. De kommer tillbaka, ja. Har du en viss typ du alltid blir kär i och den är den typen, då har du svaret där.
Kanske låter dum nu, men jag vet att det har med anknytning osv att göra. Men vad är ?kännetecken? på att dem är otrygg-ambivalenta?
Nu är jag igång som du märker hi hi. Kom att tänka på någon jag känt, hon hade flera killar att välja bland som tyckte om henne. Vad jag märkte - skillnaden - mellan henne och mig, var att hon dissade den killen (som jag nu kommer utgå från var trygg för han uppförde sig så) då han behandlade henne för väl. Medan killen som knappt gav henne något värde - den ville hon ha och gjorde allt för att få. Jag hade varit tvärtom. Jag hade valt utan att blinka den trygge killen, men dissat killen som inte såg mitt rätta värde. Det är ju det, i hennes omedvetna självbild hade hon ett bra ego, upp-boostad, men självkänslan var inte bra, det var den som styrde, den som menade på att så dåligt som han (den otrygge) behandlar dig, det är det du förtjänar. Det var det hon ville ha. Sådana tjejer kan säga att de ser trygga som tråkiga, men jag tycker inte de killarna är tråkiga. Det som är riktigt tråkigt är att de här tjejerna tycker det för det är de som står (eller oftast står utan för killarna sticker) med de otrygga, de som förlorar på det i längden. Hon blir såklart alltid dåligt behandlad, efter ett tag, och de här killarna sticker, tappar intresset och så kommer de tillbaka och så blir det lika fel som innan. Bara fortsätter i samma anda.
Det är utmattande att vara i en relation med någon otrygg. Min försökte passera som trygg. Han har inte varit (sedan den gången) någon som sticker, utan kämpat och kämpar med sig själv att bli trygg. Jag vet han älskar mig mycket, men där är jobb kvar för honom innan han blir trygg, om han ska klara det. När jag förstått hur hans förflutna såg ut före mig kunde jag också där se att han varit otrygg-undvikande, men försökt sopa det här under mattan för jag inte skulle se, förstå det. En stark rädsla otrygga har är att bli övergivna, medan jag skiter i om jag blir övergiven nära på, inget bra sätt att försöka vinna eller hämnas mot mig på att gå, bara gå då med dig, bara skönt, tänker jag. Det har och är fortfarande hans rädsla som han idag kan tala om, vill inte jag ska överge han.