Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Göra abort utan att berätta för honom?

Taskigt att inte säga något. Han har väl rätt att veta. Han borde väl dessutom vilja stötta dig genom det. 

• Anonym (J)

Tänk så här. Om du hade varit killen då, hade du blivit glad om tjejen imte hade sagt något? 

• Anonym (J)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-08-23 12:41:20 följande:
    Tack det är just därför som jag inte orkar svara för visst är det en väldigt elak ton här? Som om de själva är perfekta och aldrig gör fel. 
    För vi inte fattar HUR man kan vara tyst om något sådant, det är ett hemskt svek 
  • Anonym (J)

Men att du inte förstår det förklarar ju nästan det 

• Anonym (J)

Istället tolkar du det som att folk skulle vara perfekta? Det är något du själv målar upp 

• Anonym (J)
    Anonym (....) skrev 2024-08-23 13:21:17 följande:
    Det ÄR ju inte en gemensam händelse, om hon redan har bestämt sig. Det är ett övergrepp. 
    Det är det visst, eller vadå låg hon med sig själv. 
  • Anonym (J)
    Anonym (Hin Håle) skrev 2024-08-23 14:57:20 följande:

Jag som man hade inte behövt veta, håll det för dig själv om du vill. 

Alla män verkar tycka olika. 
  • Anonym (J)
    Anonym (Hin Håle) skrev 2024-08-23 15:08:13 följande:
    Vad hade du förväntar dig? 
    Att män är en homogen grupp där alla våldtar, misshandlar och tänker lika kring allt? 

det jag sa var att alls tycker inte så. Många vill veta.

• Anonym (J)
    Anonym (Linda) skrev 2024-08-23 16:27:08 följande:
    Så.det är okej att göra saker bakom ryggen på partnern som faktiskt angår honom, berör honom och påverkar ert förhållande och framtid? 
    Hon resonerar säkert likadant med otrohet med då. 

Och innan någon ifrågasätter om jag menar att ts varit otrogen så var det inte det jag sa, utan att vissa människor verkar vara rent allmänt tycka det är okej att gå bakom ryggen då de inte får reda på vissa saker. 

Jag fattar inte vad man är så rädd för? Vad skulle killen göra menar hon om hon skulle berätta, tvinga henne behålla barnet? Nej det är väl ändå hennes kropp. Men när man är tillsammans med någon bör man kunna prata om allt. Verkligen detta. Skrämmande 
  • Anonym (J)

Eller så är det då? Ts har kanske blivit gravid med nån annan.

Svar på tråden Göra abort utan att berätta för honom?