Inlägg från: Core |Visa alla inlägg
  • Core

Idag kom blickarna

Ta eget ansvar, äg utfallet. Antingen står du upp för hur du klär dig och ifrågasätter om du tycker att du blir behandlad fel, klä dig på ett annat sätt eller köp läget.

Världen kommer aldrig att anpassa sig efter dig, det kommer finnas pervon, psychopater och idioter överallt, hela tiden. Sitt inte och beklaga dig, ta ansvar för ditt eget liv och välmående.

Jag vet att historiskt har män förtryckt kvinnor, och det ligger i det kollektiva medvetandet, men 2024 har inte kvinnor sämre förutsättningar att stå upp för sig själv än män. Till skillnad från förr.

Jag kan säga dig att snusktanter har jag varit omgiven av i tid och otid under hela mitt liv, nu efter 30 börjar de visserligen droppa av, men fortfarande om jag har en tight t-shirt kommer det smekande händer över armarna och komplimanger. Du har precis samma förutsättningar som mig att antingen säga ifrån eller skita i det. Eller hur?

Offerkoftan är sällan klädsam, och vi är liksom förbi det där stadiet att det är mer synd om kvinnor.

Svar på tråden Idag kom blickarna