Jag vill fortsätta ha kontakt med min älskarinna
Det är exakt samma här. Känslorna växer, blir djupare även om det inte är sex inblandat, det är märkligt. Den återkommande frågan är ju om man ska välja med hjärtat eller hjärnan, jag förstår ju att jag borde stanna kvar, det som jag inte kunde göra förra gången jag blev förälskad. Jag förstår ju att jag måste ändra på mig och mina tankar, bita ihop, jag är ju pensionär. Men hon ger så mycket energi och jag är så oerhört lycklig när jag är tillsammans med henne, jag kan sitta på en stol och bara betrakta henne när hon gör helt vardagliga saker, det räcker för att göra mig lycklig. När du skriver att du kanske gjorde fel val så känns det i hjärtat på mig, för det var precis så jag kände när vi bröt förra gången, och hon har ju funnits kvar i mina tankar hela tiden under alla år. Förmodligen kommer hon fortsätta vara det om vi inte lever ut detta. Jag vill umgås med henne öppet, hitta på saker, utan att behöva smussla och skämmas och ljuga. Även om det bara är som vänner. Allt annat skulle bara vara en bonus.
Kanske är det som du säger, om jag bara får några år av kärlek/vänskap från henne så skulle det vara värt det. Och är det så att barn och vänner och sambo vänder mig ryggen så får det kanske vara så, då är de kanske inte några vänner trots allt? Hela det sociala livet skulle vändas upp och ner, och folk skulle undra var jag tog vägen. Men så får det kanske bli? Så slipper man leva med vetskapen att man INTE tog chansen när man hade den. Jisses vad kärlek är svårt.