• Anonym (evigasingeln)

Hur träffar en man en flickvän idag?

Jag är en kille på runt 35 som varit singel hela livet. När man var i 20-års åldern gick man en hel del på hemmafester och krogbesök utan att man hittade någon. Försökte med nätdejting i över tio år utan framgång och de senaste åren har det varit stendött. Händer ingenting där.

Jag är betydligt kortare än medel för svenska vita män och jag har i bästa fall ett mediokert utseende. Har alltid tagit hand om mig däremot och håller en bra vikt, klipper mig regelbundet, aldrig varit utan jobb, tjänar helt OK och har intressen.

Man har inga kompisar att gå ut med längre så det är en hel del dötid man har som ensam singel. Hur hittar man någon? Bor i Stockholm kan tilläggas.

• Svar på tråden Hur träffar en man en flickvän idag?
  • Anonym (B)

Föreningsliv, via hobbies etc.

• Anonym (krog)

Hitta folk att gå till krogen med.

Alternativ umgås med vänner på nytt sätt. Då blir du mer social i allmänhet och rätt var det är hittar du en kompis kompis

• Anonym (krog)

Liksom, är det kräftskiva med kompisarna som har småbarn och alkoholfritt, börja haka på på dem. Så hittar du fler vänner, fler alternativ.

Och när du har fler kompisar, kommer du i nya cirklar och där kanske nån finns

• Tow2Mater
    åk ut och res, kom ifrån din vanliga rutt. Då kan du komma i kontakt med många olika ny kvinnor.
  • Anonym (evigasingeln)
    Tow2Mater skrev 2024-08-22 18:01:36 följande:
    åk ut och res, kom ifrån din vanliga rutt. Då kan du komma i kontakt med många olika ny kvinnor.
    Reser en del. Grejen är att det är så otroligt mycket enklare om man som svensk träffar en annan svensk.
  • Tow2Mater
    Anonym (evigasingeln) skrev 2024-08-22 18:30:54 följande:
    Reser en del. Grejen är att det är så otroligt mycket enklare om man som svensk träffar en annan svensk.
    Jo mycket kan bli enklare. Har man en kravlista blir det dock svårare att hitta rätt person.
  • Anonym (Emma)

Vad söker du för typ av flickvän då? Vilken ålder ungefär, i stad eller på landsbygden? Mörk eller ljus, eller rund eller smal? Har du för höga krav gällande utseende och ålder samt bor i mindre ort lär det vara rätt svårt. I så fall har du möjlighet att flytta till större stad, och sänka dina krav i övrigt?

• Anonym (evigasingeln)
    Anonym (Emma) skrev 2024-08-22 18:42:02 följande:

Vad söker du för typ av flickvän då? Vilken ålder ungefär, i stad eller på landsbygden? Mörk eller ljus, eller rund eller smal? Har du för höga krav gällande utseende och ålder samt bor i mindre ort lär det vara rätt svårt. I så fall har du möjlighet att flytta till större stad, och sänka dina krav i övrigt?

Jag är inte så petig med ålder, men äldre än mig har jag svårt att föreställa mig. Jag bor ju i Stockholm så hon får ju gärna bo här (eller vilja flytta hit). Jag gillar smala tjejer.
  • Anonym (Logik)

Se till att befinna sig på platser och i situationer där det befinner sig kvinnor. Gå en danskurs, åk på en träningsresa, bli aktiv i någon förening. Skaffa fler vänner för att utöka dina kretsar och ha någon att dra med på kul grejer. 

• Anonym (Rob)
    Anonym (evigasingeln) skrev 2024-08-22 18:45:51 följande:
    Jag är inte så petig med ålder, men äldre än mig har jag svårt att föreställa mig. Jag bor ju i Stockholm så hon får ju gärna bo här (eller vilja flytta hit). Jag gillar smala tjejer.
    Stockholm har du största utbudet i hela Sverige och även bra demografi vad gäller kvinnor/män ratio. 

Däremot har du samma problematik som mig.  De smala tjejerna har stort utbud och är oftast populära.  Så att en kort kille med mediokert utseende har du inte så stor chans...
Svar på tråden Hur träffar en man en flickvän idag?