• Alexandra05

För oss långa tjejer

Jag är 1,60 lång och älskar verkligen att gå i högklackat. När jag var yngre så vågade jag inte då jag kände mig som en jätte och skämdes verkligen över hur lång jag var. Men nu är jag stolt över att vara lång och sköms inte heller att ta på mig ett par högklackat som är ca 10 cm höga klackar.

Så ni andra långa tjejer vågar jag så vågar ni. Vi ska inte skämmas över att vi är långa och det är snyggt även för oss att bära högklackat. 

Eller hur känner ni att vara lång och bära högklackat?

• Svar på tråden För oss långa tjejer
  • Anonym (J)
    Alexandra05 skrev 2024-08-27 22:02:57 följande:
    Jag ser absolut inte ned på korta och inte heller något fel att vara kort. Finns både positiva och negativa saker oavsett om man är lång/kort.
    Okej, men dåsa. 160 är kort. 
  • Alexandra05
    Anonym (J) skrev 2024-08-27 22:24:20 följande:
    Jag sabiner att jag var kort för det. Hur lång var du själv nu igen?
  • Alexandra05
    Anonym (J) skrev 2024-08-27 22:24:20 följande:
    Jag säger inte att jag är kort. Hur lång är du själv nu igen?
  • Eurydike

Det har blivit tydligt i den här tråden att vad som räknas som lång är ett ganska luddigt begrepp. Lång jämfört med medellängd? Lång för att man känner sig lång? Lång i jämförelse med kända karaktärer som är långa? Jag försökte komma på en karaktär som är känd för sin längd och den första jag kom att tänka på var Långa Farbrorn. Man hör ju på namnet att han är tänk att vara väldigt lång. Det står också i presentationen att han är väldigt lång. Den beskrivningen gav ett intressant perspektiv på min egen längd. Jag skulle vilja påstå att jag är längre än Långa Farbrorn i relation till små barn som Lilla Anna 🥸🦒

• Alexandra05
    Eurydike skrev 2024-08-27 22:46:35 följande:

Det har blivit tydligt i den här tråden att vad som räknas som lång är ett ganska luddigt begrepp. Lång jämfört med medellängd? Lång för att man känner sig lång? Lång i jämförelse med kända karaktärer som är långa? Jag försökte komma på en karaktär som är känd för sin längd och den första jag kom att tänka på var Långa Farbrorn. Man hör ju på namnet att han är tänk att vara väldigt lång. Det står också i presentationen att han är väldigt lång. Den beskrivningen gav ett intressant perspektiv på min egen längd. Jag skulle vilja påstå att jag är längre än Långa Farbrorn i relation till små barn som Lilla Anna 🥸🦒

Vad pratar du om?
  • Eurydike
    Alexandra05 skrev 2024-08-27 22:52:52 följande:
    Vad pratar du om?
    Om Långa Farbrorn, missade du att jag skrev det? 🥹
  • Alexandra05
    Eurydike skrev 2024-08-27 22:53:45 följande:
    Om Långa Farbrorn, missade du att jag skrev det? 🥹
    Nej, vad har långa farbron med detta att göra?
  • Eurydike
    Alexandra05 skrev 2024-08-27 23:06:15 följande:
    Nej, vad har långa farbron med detta att göra?
    Han är ett bra exempel på hur subjektivt begreppet lång kan vara. Du anser att du är lång, någon annan anser att du inte är det. Ska vi då gå efter objektiva, mätbara fakta eller subjektiva tolkningar? Väljer vi att gå efter det sista, då hamnar vi i diskussionen om Långa Farbrorn. Han är längre än Lilla Anna och det är en viktig del av hans karaktär att han är just lång. Precis som det tycks vara för dig. Hur lång Långa Farbrorn egentligen är (i jämförelse med medellängd och mätbara ting) vet igen. 
Svar på tråden För oss långa tjejer