• Anonym (Idiot)

Min dejt pratar om att han haft sex med en annan ikväll

Jag är så ledsen och besviken just nu. Har sedan en tid tillbaka träffat en kille och verkligen fått känslan av att vi har något speciellt även om vi inte direkt pratat om vart vi står. Nu ikväll hörde han sig på meddelande och berättar detaljerat om att han legat med en annan ikväll. Trodde först att det var som en sexchatt för det har vi gjort förut, men han hävdar att det är sant. 

Känner mig gråtfärdig. Hur kan man göra så? Känner typ för att åka dit och slå ihjäl honom. OBS kommer inte göra det men är så besviken. 

• Svar på tråden Min dejt pratar om att han haft sex med en annan ikväll
  • Anonym (Kim)

Så hur svarade du honom?

• Anonym (Jodå)
    Anonym (Idiot) skrev 2024-08-24 22:30:12 följande:
    Min dejt pratar om att han haft sex med en annan ikväll

Jag är så ledsen och besviken just nu. Har sedan en tid tillbaka träffat en kille och verkligen fått känslan av att vi har något speciellt även om vi inte direkt pratat om vart vi står. Nu ikväll hörde han sig på meddelande och berättar detaljerat om att han legat med en annan ikväll. Trodde först att det var som en sexchatt för det har vi gjort förut, men han hävdar att det är sant. 

Känner mig gråtfärdig. Hur kan man göra så? Känner typ för att åka dit och slå ihjäl honom. OBS kommer inte göra det men är så besviken. 

För det första vill jag säga detta, var glad att du fick reda på vilken idiot han är så tidigt i er relation. Tänk dig om du gått och släpat på honom i sådär 10 och kanske fått barn och detta skulle hända då, 10 år av ditt liv som du slösat bort. Nej, var tacksam att det uppenbarade sig nu, karma brukar fixa det mesta också så det behöver du inte fundera på. Njut istället av att du nu är fri från denne toxiska människa och lev livet, tänk på att du är en fri människa och man bygger ingen lycka på andra. Du fixar detta. Hade jag känt dig hade jag kommit över med en flaska champagne och firat din nyvunna frihet. Lev livet, häng inte upp dig på slashasar.
  • Anonym (Idiot)
    Anonym (Kim) skrev 2024-08-24 22:41:40 följande:

Så hur svarade du honom?

Jag ringde upp för att jag trodde det var ett riktigt dåligt skämt. Han påstår att det är sant men ändå vill fortsätta träffa mig. 
  • Anonym (Gigi)

om ni inte har officiellt blivit ett par ser han kanske inte det som ett problem, men om du känner att du vill inleda förhållande med honom tycker jag du borde säga hur du känner, att det sårade dig och se hur han reagerar. Var ärlig och säg att du tycker om honom och skulle gärna vilja att det bara blir ni två! 

bäst att vara ärlig såhär i början!

• Anonym (Idiot)
    Anonym (Gigi) skrev 2024-08-24 23:00:24 följande:

om ni inte har officiellt blivit ett par ser han kanske inte det som ett problem, men om du känner att du vill inleda förhållande med honom tycker jag du borde säga hur du känner, att det sårade dig och se hur han reagerar. Var ärlig och säg att du tycker om honom och skulle gärna vilja att det bara blir ni två! 

bäst att vara ärlig såhär i början!

Jag berättade att jag blev väldigt ledsen men han verkade inte förstå anledningen. Kanske är jag som missuppfattat allting. Vi kanske inte alls har något speciellt. Förstår verkligen ingenting längre. 
  • Anonym (Gigi)
    Anonym (Idiot) skrev 2024-08-24 23:02:54 följande:
    Jag berättade att jag blev väldigt ledsen men han verkade inte förstå anledningen. Kanske är jag som missuppfattat allting. Vi kanske inte alls har något speciellt. Förstår verkligen ingenting längre. 

Usch vad jobbigt...

jag förstår verkligen att du känner dig sårad, blir ju lite svårt att lita på honom också då kanske? Jag tycker det låter konstigt att han inte kan förstå anledningen, typiskt killar :) 

Jag tror iallafall att kommunikation kan rädda det här, kanske ge honom ett dilemma? Antingen försöker ni er på ett förhållande eller tyvärr gå skilda vägar, om det är det du vill! 

• Core

Får du intrycket av att att tvångsmässIggy berättar det för att det är något som tynger honom att dölja, eller skrev han det bara slentrianmässigt ?

Stor skillnad, antingen är han narcissist eller så vill han vara transparent och känner att han begått ett misstag, även om ni inte är det exklusiva.

Jag skulle i vilket fall råda dig att backa en stund, låt honom vara drivande för att tydligare se hans intentioner, om du ens vill fortsätta träffa honom.

• Anonym (Idiot)
    Core skrev 2024-08-24 23:14:40 följande:

Får du intrycket av att att tvångsmässIggy berättar det för att det är något som tynger honom att dölja, eller skrev han det bara slentrianmässigt ?

Stor skillnad, antingen är han narcissist eller så vill han vara transparent och känner att han begått ett misstag, även om ni inte är det exklusiva.

Jag skulle i vilket fall råda dig att backa en stund, låt honom vara drivande för att tydligare se hans intentioner, om du ens vill fortsätta träffa honom.

Jag vet inte faktiskt, men det var mest detaljerna jag reagerade på. Han hade kunnat skriva att han hade sex med henne men utan att gå in i detalj. Var lite som att han ville framstå som att det var hon som varit drivande. Det kanske det var, men han borde sagt nej. 
  • Anonym (Kasta)

Nu var det ju säkert inte med ont uppsåt som #6 skrev "typiskt killar", men det är ju precis den typen av uttalanden som gör att män slipper undan med en socialt undermålig prestation i olika sammanhang, framförallt kärleksrelationer. 

Det finns väl ingen normalt funtad människa som tycker att det är rimligt att skriva detaljer om ett intimt möte till någon annan man dejtar, oombett? Som TS skriver, okej om han ville vara ärlig och säga att han haft sex med någon annan, för att han kände sig ångerfull eller ville lägga korten på bordet, utan detaljer. Men att delge detaljer är dels okänsligt gentemot TS men också fult mot den andra tjejen, knappast något hon är okej med att han berättar för kreti och pleti. Gör han kanske likadant när han legat med TS? 

Det mest oroväckande är dock att han är helt oförstående till TS reaktion. Antingen är han bara en skitstövel som inte bryr sig om TS känslor, eller så har han någon form av empatistörning. Oavsett gör hon bäst i att hålla sig ifrån honom. 

• Anonym (Kimchi)

Ni har tyvärr inget speciellt. Men vad är det för knäppgök som berättar om sex med annan kvinna om han vill ragga på dig? Eller var det ett uselt sätt att försök säga att han inte är intresserad? Oavsett så ska du avpollettera honom. 

Svar på tråden Min dejt pratar om att han haft sex med en annan ikväll