• Anonym (Jäntan)

Rebound?

Snälla behöver hjälp att tolka. Jag har träffat en man som jag älskar. Problemet är att jag tvivlar på honom. Vår historia började för ett år sedan där vi träffades på en dejt och allt gick väldigt fort, vi inledde en relation efter en kort tids dejtande och passionerat sex. Jag fick träffa hans familj efter tre månader. Han är väldigt fin och hjälpsam. Jag frågade kring tidigare relationer och han berättade att han haft en seriös relation innan mig och en mer oseriös men ändå ganska långvarig, vi kan kalla henne Madde. Det visade sig att han träffat denna Madde bara en vecka innan vi träffats och haft sex men att han valde att gå vidare med mig. Allt rullade på fram tills vi hade en del gräl och så och det slutade sedan med att vi hade en paus. Under den här tiden kontaktar han Madde jättemycket och träffa väldigt ofta och har sex. Jag är väldigt sårad och tänker att vi ska försöka mellan oss efter att vi varit isär och jobbat på oss själva. Jag frågar honom rent ut om den här tjejen men han säger att han inte vet men enligt honom anklagar den här tjejen honom för att träffa henne oseriöst mellan andra seriösa relationer medan han påstår att han känner sig väldigt förvirrad gällande den här tjejen. De har aldrig träffats med familjer eller gjort något annat seriöst. Nu ska han tänka. Är det hon eller jag som är reboundet?  

• Svar på tråden Rebound?
  • Anonym (Jäntan)

? Någon smart därute 

• Anonym (Mini)

Om man behöver göra en paus efter endast 1 år tillsammans är det lika bra att göra slut.

• Anonym (Jane)

Spelar ingen roll vem som är rebounden. Hade han varit seriös med dig hade han inte legat med henne, paus eller inte.

Och paus, trots er korta tid ihop? Nja, det låter inte som en stabil relation. 

• Anonym (Jäntan)
    Anonym (Mini) skrev 2024-08-25 18:08:08 följande:

Om man behöver göra en paus efter endast 1 år tillsammans är det lika bra att göra slut.

Ja men det var lite saker som gått för fort. Vad tror du om den här tjejen. Jag får inga förklaringar av honom. Skulle önska vi kunde prova jobba på vår relation 
  • Anonym (Jane)
    Anonym (Jäntan) skrev 2024-08-25 18:12:47 följande:
    Ja men det var lite saker som gått för fort. Vad tror du om den här tjejen. Jag får inga förklaringar av honom. Skulle önska vi kunde prova jobba på vår relation 
    Hur jobbar man på en relation?
  • Anonym (Jäntan)
    Anonym (Jane) skrev 2024-08-25 18:14:27 följande:
    Vill träffas och prata måste veta vad han har för ambitioner med den här tjejen Innan jag vet om det är värt det 
  • Anonym (Jäntan)
    Anonym (Jane) skrev 2024-08-25 18:14:27 följande:
    Vill träffas och prata måste veta vad han har för ambitioner med den här tjejen Innan jag vet om det är värt det 
  • Anonym (Jäntan)

Jag har svårt att bearbeta detta då jag inte förstår, lekte han med mig hela tiden för attan egentligen ville vara med henne eller är han med henne för att han saknar mig? 

• Anonym (Jane)
    Anonym (Jäntan) skrev 2024-08-25 18:15:37 följande:
    Det du vet är hur han agerat hittills. Det du inte vet är om du kan lita på vad han säger till dig. 
  • Anonym (Anna)

Spelar det någon roll?

Är du inte värd en man som inte ligger med andra när ni har pause?

Svar på tråden Rebound?