• Anonym (Jäntan)

Rebound?

Snälla behöver hjälp att tolka. Jag har träffat en man som jag älskar. Problemet är att jag tvivlar på honom. Vår historia började för ett år sedan där vi träffades på en dejt och allt gick väldigt fort, vi inledde en relation efter en kort tids dejtande och passionerat sex. Jag fick träffa hans familj efter tre månader. Han är väldigt fin och hjälpsam. Jag frågade kring tidigare relationer och han berättade att han haft en seriös relation innan mig och en mer oseriös men ändå ganska långvarig, vi kan kalla henne Madde. Det visade sig att han träffat denna Madde bara en vecka innan vi träffats och haft sex men att han valde att gå vidare med mig. Allt rullade på fram tills vi hade en del gräl och så och det slutade sedan med att vi hade en paus. Under den här tiden kontaktar han Madde jättemycket och träffa väldigt ofta och har sex. Jag är väldigt sårad och tänker att vi ska försöka mellan oss efter att vi varit isär och jobbat på oss själva. Jag frågar honom rent ut om den här tjejen men han säger att han inte vet men enligt honom anklagar den här tjejen honom för att träffa henne oseriöst mellan andra seriösa relationer medan han påstår att han känner sig väldigt förvirrad gällande den här tjejen. De har aldrig träffats med familjer eller gjort något annat seriöst. Nu ska han tänka. Är det hon eller jag som är reboundet?  

• Svar på tråden Rebound?
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Jäntan) skrev 2024-08-25 18:12:47 följande:
    Ja men det var lite saker som gått för fort. Vad tror du om den här tjejen. Jag får inga förklaringar av honom. Skulle önska vi kunde prova jobba på vår relation 
    Efter 1 år ska man inte behöva jobba på en relation. Dessutom om han vägrar prata känslor och så fort det blir lite bekymmer genast springer till en annan tjej.

Min tanke: han vill egentligen ha den andra tjejen men hon vill inte ha en relation. Så han är med dig tills han kan få henne.
  • Anonym (Kvinna ...)

Du vill inte höra detta men sanningen är att det är HENNE han vill ha. Du är bara ett andrahandsval. Hon är den han vill leva med.

• Anonym (g)

Du får inga svar av honom men vill arbeta på relationen, åh

• Plupp73

Vissa människor tror relationsmässigt att de ständigt har ett smörgåsbord framför sig där man kan plocka lite här och lite där, smaka på det man vill, lämna det man vill, ta om av det som var gott....

Men kärlek fungerar inte så, när man väl möter den. Älskar man så älskar man...och då ligger kan inte med andra sekunden efter man haft ett gräl.

Sedan är min ärliga uppfattning att riktig kärlek jobbar man inte på (på det sättet att man har dåliga perioder, grälar mycket, kämpar, går i lera). Min upplevelse är att riktig kärlek gör livet lättare, och lyfter en! Den innehåller inte otrohet, tvivel, svek, pauser. Den är självklar!

Så jag tror inte att denna man är något för dig TS, oavsett synvinkel 

• Anonym (Jäntan)
    Anonym (Kvinna ...) skrev 2024-08-25 18:42:24 följande:

Du vill inte höra detta men sanningen är att det är HENNE han vill ha. Du är bara ett andrahandsval. Hon är den han vill leva med.

tack för svar. vad är det som får dig att vara så säker på det? jag undrar varför dem inte blev ihop från början. enligt honom hade de kontakt, träffades och låg sen ville hon ses igen men han valde att gå vidare med mig. trots att han valde mig från början känns det jobbigt med den här tjejen när han tog kontakt igen och började ha väldigt mycket kontakt med henne. blir inte klok på detta. 
  • Anonym (Spelar det någon roll?)
    Anonym (Jäntan) skrev 2024-08-25 18:17:32 följande:

Jag har svårt att bearbeta detta då jag inte förstår, lekte han med mig hela tiden för attan egentligen ville vara med henne eller är han med henne för att han saknar mig? 

Spelar det någon roll? Varför vill du ha en person som har en "side piece" att dra till så fort det blir lite jobbigt? Hur sjutton kan man behöva en paus efter ett år? Efter ett år ska man fortfarande ha på sig de rosa glasögonen. 

Vad bråkade ni om som gjorde att ni behövde en paus?

Även om det har gått fort fram i början så tar man inte en paus utan man bara bromsar in lite. 
  • Anonym (Jäntan)
    Anonym (Spelar det någon roll?) skrev 2024-08-26 04:22:07 följande:
    Spelar det någon roll? Varför vill du ha en person som har en "side piece" att dra till så fort det blir lite jobbigt? Hur sjutton kan man behöva en paus efter ett år? Efter ett år ska man fortfarande ha på sig de rosa glasögonen. 

Vad bråkade ni om som gjorde att ni behövde en paus?

Även om det har gått fort fram i början så tar man inte en paus utan man bara bromsar in lite. 
    Jo men om det är så att hon är den han vill ha så lägger jag ned allt på en gång. Om det är så att hon är en tröst kan jag leva med det om jag är säker på att det är mig han vill ha. Vi bråkade pga våra olika kommunikationsstilar där jag inte kände mig lyssnad på alltid och han tyckte jag var dramatisk och destruktiv i mitt sätt att kommunicera vilket han har rätt i. Men tanken var att vi skulle hitta tillbaka. Men han kontaktade sitt ex och jag träffade faktiskt också någon annan under pausen och berättade det för honom. Därav tänker jag kanske att hon är en tröstkärlek. Jag skulle vilja försöka med honom igen. 
  • molly50
    Anonym (Jäntan) skrev 2024-08-26 06:23:00 följande:
    Jo men om det är så att hon är den han vill ha så lägger jag ned allt på en gång. Om det är så att hon är en tröst kan jag leva med det om jag är säker på att det är mig han vill ha. Vi bråkade pga våra olika kommunikationsstilar där jag inte kände mig lyssnad på alltid och han tyckte jag var dramatisk och destruktiv i mitt sätt att kommunicera vilket han har rätt i. Men tanken var att vi skulle hitta tillbaka. Men han kontaktade sitt ex och jag träffade faktiskt också någon annan under pausen och berättade det för honom. Därav tänker jag kanske att hon är en tröstkärlek. Jag skulle vilja försöka med honom igen. 
    Men varför vill du försöka med någon som kanske kommer att springa till sitt ex så fort ni har bråkat?
    Har man varit tillsammans så pass kort tid som 1 år så brukar man fortfarande vara i nyförälskelsestadiet. 
    Så bara det att ni redan har bråkat,inte kan kommunicera och har tagit en paus gör ju att ni kanske borde fundera på om ni verkligen är rätt för varandra?
  • Anonym (Jäntan)
    molly50 skrev 2024-08-26 15:48:35 följande:
    Men varför vill du försöka med någon som kanske kommer att springa till sitt ex så fort ni har bråkat?
    Har man varit tillsammans så pass kort tid som 1 år så brukar man fortfarande vara i nyförälskelsestadiet. 
    Så bara det att ni redan har bråkat,inte kan kommunicera och har tagit en paus gör ju att ni kanske borde fundera på om ni verkligen är rätt för varandra?
    Nej det är sant men om det bara handlat om
    bekräftelse och han slutar med det skulle jag vara okej med det om du förstår hur jag menar. Vad jag undrar tror jag är om detta med den här tjejen är ett resultat av dålig kommunikation mellan oss eller om det är pga att han lekt med mig och att jag var en ersättare för henne. För om så är fallet är ingen idé alls för oss men. Annars kan det finnas en chans att vi kan prata om detta och lösa det? om du förstår hur jag tänker? 
  • molly50
    Anonym (Jäntan) skrev 2024-08-26 16:08:48 följande:
    Nej det är sant men om det bara handlat om
    bekräftelse och han slutar med det skulle jag vara okej med det om du förstår hur jag menar. Vad jag undrar tror jag är om detta med den här tjejen är ett resultat av dålig kommunikation mellan oss eller om det är pga att han lekt med mig och att jag var en ersättare för henne. För om så är fallet är ingen idé alls för oss men. Annars kan det finnas en chans att vi kan prata om detta och lösa det? om du förstår hur jag tänker? 
    Jo,jag förstår hur du tänker.
    Men för att få reda på det så måste ni ju kunna prata. Och kan ni inte kommunicera utan att börja bråka så kan det kanske blir svårt att får reda på vart han står?
    Och oavsett så ska han ju inte springa till någon annan tjej så fort ni har haft en meningsskiljaktighet.
    Kan han inte förstå att det är fel så är han kanske inte rätt person att satsa på.
  • Anonym (Jo.)

Men TS, du vill ju inte förstå vad alla i tråden skriver? 

vad ska du förstå mer än att han sårat dig och inte går att lita på? Varför vill du ha en sån man? Paus efter ett år? 

Svar på tråden Rebound?