• rutins

Samlagsblödning (lider av grov hälsoångest)

jag Har blödigt under tre samlag trots att jag ej ska mens. Första samlaget (fredags) så kom de lite blod efter när jag torkade mig. I lördags på fyllan hade vi lite hårdare sex och då var de blod i sängen. Likaså imorse. Jag var och gjorde ett vaginalt ultraljud i måndags men då kom det inget blod? Ultraljudet såg bra ut !
    till saken hör att min sambo fingrade mig rätt hårt alla gångerna. 

jag är livrädd för att jag fått livmoderhalscancer. Jag gjorde ett cellprov i nov -22 som var normalt . Har aldrig haft cellförändringa.
    ändp år jag livrädd fast jag vet att de oftast taf många år innan cellförändringar blir cancer.

vad fan kan de vara som gjorde att jag blöder annars??? Är livrädd o har givetvis bokat tid för nytt cellprov.

• Svar på tråden Samlagsblödning (lider av grov hälsoångest)
  • Eurydike

Det skulle kunna bero på för kort förspel och att du inte var tillräckligt upphetsad när ni började ha sex? Även om hjärnan är redo så är det inte säkert att kroppen är det.

• Anonym (r)

Du har troligtvis ett sår.

• lo82

Hej 

har också haft blödningar efter sex, det var i mitt fall en inflammation. Första omgången tog man cellprov och vävnadsprover som visade normalt. Penslade med något på livmodertappen som skulle göra den mindre skör. Ett par år gick och sen kom det tillbaka. Då visade cellprovet kronisk inflammation och en enklare operation gjordes. En mini konisering. 

vill tillägga att jag också tidigare haft cellförändringar grad 3 och då hade jag inga symtom alls. Upptäckes vid vanligt cellprov. 

Be om cellprov och hpv Test, kram 

Svar på tråden Samlagsblödning (lider av grov hälsoångest)