• Anonym (Tr)

Fruktansvärd smärta i knä vid böjning

Jag har tänkt boka en tid hos läkaren men vill bara höra lite. jag har så FRUKTABSVÄRT ont i mitt ena knä. Jag har tidigare haft ont i knä när jag gymmat o tränat men då har jag kunnat identifiera vart smärtan sitter, nu är det något annat. detta är andra gången nu. Första gången kom i somras, jag började cykla. jag kan liksom inte säga exakt vart det gör ont i knät, det för inte ont när jag trycker eller liknande. Men när jag sträcker ut det o vrider i vissa vinklar men det är o omöjligt att sätta sig på knä. även när jag böjer det in mot magen. Jag vaknar på nätterna av att det gör ont när jag legat med det rakt. Sen slutade jag cykla o det gick över. Började cykla igen o det är tillbaka. Haft i ca 2 veckors tid nu. Va kan det vara? En skada? Överansträngning? Jag är inte den som söker läkarvård?. tycker det är läskigt?.

• Svar på tråden Fruktansvärd smärta i knä vid böjning
  • Anonym (r)

behandlat med voltaren gel?

• cosinus

Om det är länge till läkartiden så boka tid hos sjukgymnast. Det brukar man kunna få ganska fort och just såna saker är de nog så bra som läkaren. Risken är ändå stor att läkaren skickar dig vidare till just sjukgymnast. 

Jag gissar på någon form av överansträngnin/inflammation och då ligger vila och rehab för att stärka sånt som behöver stärkas nära till hands. 

Svar på tråden Fruktansvärd smärta i knä vid böjning