Inlägg från: Anonym (b-l-o-g-g) |Visa alla inlägg
  • Anonym (b-l-o-g-g)

Går det att vara juriststudent och bloggare samtidigt?

Vad exakt ska du blogga om? Du får ju ligga extremt lågt med dina personliga åsikter om juridiska frågor och helst ägna bloggen åt andra intressen. 

Sedan tänker jag att blogg är lite ute. Är det inte tiktok och instagram som gäller idag?

• Anonym (b-l-o-g-g)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-08-27 08:57:33 följande:

Svensk avdunsjuka. I love it. Varför är ni avundsjuka för att jag pluggar juridik? Och inlägget handlade inte om mina juridiikstudier till att börja med. Jag ställde bara frågan om det går att plugga juridik och blogga samtidigt. Hjärndöda skallar 😂

Om du är så trygg i att det är okej att blogga om juridikstudierna så undrar man ju varför du ställer frågan här?

En seriös vuxen person som är jurist bloggar inte om smink och liknande. Men du kanske inte har något emot att inte tas på allvar. 

Och ja, jurist är inte en skyddad titel. Såg att det var någon diskussion om detta här. Precis som vem som helst får kalla sig terapeut så kan vem som helst kalla sig jurist. Men det lär bli problem när man söker jobb om man inte kan visa att man har tagit juristexamen. 

Svar på tråden Går det att vara juriststudent och bloggare samtidigt?