Inlägg från: Anonym (F) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F)

Går det att vara juriststudent och bloggare samtidigt?

Lägg energin på att jobba extra på byrå istället under studietiden. De du kommer konkurrera med om jobben kommer också ha höga betyg och rätt arbetslivserfsrenhet.
    Blogga om skönhet kan säkert vara kul men kommer varken hjälpa eller stjälpa dig i karriären. Det finns tusentals personer som publicerar skönhet och outfits på sociala medier, vad är syftet med din blogg?

• Anonym (F)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-08-26 22:35:24 följande:

Små nystartade affärsjuridiska byråer behöver inte så mycket juridisk kompetens exempelvis eftersom sådana byråer har till viss del inte advokater. 

Som affärsjurist är du konsult mot klienter som debiteras flera tusen kronor i timmen. De betalar naturligtvis för din juridiska kompetens, oavsett om du är advokat eller inte. Varför skulle inte en M&A ha juridisk kompetens?
  • Anonym (F)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-08-27 08:57:33 följande:

Svensk avdunsjuka. I love it. Varför är ni avundsjuka för att jag pluggar juridik? Och inlägget handlade inte om mina juridiikstudier till att börja med. Jag ställde bara frågan om det går att plugga juridik och blogga samtidigt. Hjärndöda skallar 😂

Spä inte på andra frågeställningar om du vill hålla dig till ämnet. Du har själv deltagit i sidospåren i tråden. Var försiktig med att tolka inläggen som avundsjuka. Reality will hit you när du ska konkurrera om de här jobben med en massa andra som är minst lika bra som du. Ödmjukhet går före extremt höga tankar om sig själv.
Svar på tråden Går det att vara juriststudent och bloggare samtidigt?