Går det att vara juriststudent och bloggare samtidigt?
Nä det tror jag inte. Affärsjuridiska byråer har dessutom oerhört högt arbetstempo och Greta Thunberg med sina diagnoser skulle gå in i väggen av att jobba 24/7 på stor affärsjuridisk byrå.

Nä det tror jag inte. Affärsjuridiska byråer har dessutom oerhört högt arbetstempo och Greta Thunberg med sina diagnoser skulle gå in i väggen av att jobba 24/7 på stor affärsjuridisk byrå.

Ja jag har såklart funderat på det också med extrajobb. Tycker att bloggandet är bara som en hobby. :)

Nä precis. Vissa byråer, speciellt advokater måste följa regler om de vill jobba som jurister, vilket exempelvis krockar med Greta Thunbergs aktivism. Jag skulle inte kunna se framför mig att hon jobbar 8 timmar på en byrå och sen på kvällen exempelvis demonstrerar, passar inte in i juristbranschen, kommer dessutom smutsa ner byråns rykte, därav så tror jag att byråer väljer vem de anställer så att byråns rykte inte heller skadas.

Då kommer det bli mer som att Greta switchar mellan två olika roller under sin vardag, 1. jurist vs 2. klimataktivist. Det går inte att synas överallt heller samtidigt. Man kan gå in i väggen tillslut

Man kan inte kalla sig jurist utan att ha pluggat juristprogrammet. Och slutbetygen från juristlinjen spelar tyvärr roll om man vill få bra jobb (jag har mailat byråer och frågat, svaret blev: vi kollar mest på betyg från juristprogrammet)

Små nystartade affärsjuridiska byråer behöver inte så mycket juridisk kompetens exempelvis eftersom sådana byråer har till viss del inte advokater.

Precis.

Instagram och tiktok har jag redan. Har nästan 5 000 följare där. Jag umgås även med en del kända influencers i stockholm då jag själv är stockholmare. Precis :)

Får jag fråga vad för yrke du har bakom dina kränkande kommentarer anonym (d)? Dina meningar ser ut att vara skrivna av en 2 åring som inte har färdigutvecklad hjärna ännu.

Precis anonym (Line). Jag tänkte köra samma upplägg :)

Har jag sagt att jag kallar mig för jurist? Nej, det har jag inte och jag kallar inte mig för jurist heller :)

Svensk avdunsjuka. I love it. Varför är ni avundsjuka för att jag pluggar juridik? Och inlägget handlade inte om mina juridiikstudier till att börja med. Jag ställde bara frågan om det går att plugga juridik och blogga samtidigt. Hjärndöda skallar 😂