• Anonym (Less)

Redan less på att dejta

Hej!

Jag är singel sen lite mer än ett år tillbaka. Förra sommaren dejtade jag en del men ledde aldrig till något såklart. Haft en paus då det tog alldeles för mycket energi. 

Vill nu komma igång med dejtingen igen för att förhoppningsvis träffa någon. Träffade en kille igår som såklart inte har hört av sig sedan dess och jag förstår ju att han inte är intresserad. Detta gör mig liksom less. Ska det liksom aldrig funka? Känner bara att varför ska jag ens gå på dejt, det blir ju aldrig någonting av det ändå. Någon som känner igen sig eller har några råd? Eller ska man bara leva ensam och skita i att dejta? 

• Svar på tråden Redan less på att dejta
  • Bagar Bengtsson

Jag antar att du har hört av dig eller väntar du på att han ska höra av sig först? Det är ändå 2024 så då kan faktiskt även kvinnan höra av sig först.

Själv skulle jag tycka det var bra att man får reda på att det inte funkar utan att behöva dejta flera månader. 

Hur ser dina preferenser ut- är det alla av samma sort så kanske det är där felet ligger?

• Anonym (Less)
    Bagar Bengtsson skrev 2024-08-26 17:13:55 följande:

Jag antar att du har hört av dig eller väntar du på att han ska höra av sig först? Det är ändå 2024 så då kan faktiskt även kvinnan höra av sig först.

Själv skulle jag tycka det var bra att man får reda på att det inte funkar utan att behöva dejta flera månader. 

Hur ser dina preferenser ut- är det alla av samma sort så kanske det är där felet ligger?

Nej jag har inte hört av mig. De gånger jag har hört av mig först så har det inte lett till något. Därför inväntar jag alltid mannen. 

Hur menar du bra att få reda på att det inte funkar utan att behöva dejta flera månader? De jag träffat mer än en gång har jag ju velat fortsätta träffa men de har väl antagligen bara velat ligga. 

Alla av samma sort? Nej det tycker jag väl inte. Samma sort utseendemässigt eller vad menar du? 

• Bagar Bengtsson
    Anonym (Less) skrev 2024-08-26 17:17:29 följande:

Nej jag har inte hört av mig. De gånger jag har hört av mig först så har det inte lett till något. Därför inväntar jag alltid mannen. 

Hur menar du bra att få reda på att det inte funkar utan att behöva dejta flera månader? De jag träffat mer än en gång har jag ju velat fortsätta träffa men de har väl antagligen bara velat ligga. 

Alla av samma sort? Nej det tycker jag väl inte. Samma sort utseendemässigt eller vad menar du? 

Utan att veta alltför mycket så kan det vara att han tänker som dig. Han vet att kvinnor har oändliga möjligheter i dejtingvärlden och kanske inte vill vara för på och kanske skrämma bort dig- eller så är han helt enkelt inte intresserad av dig och så länge inte du hör av dig så finner han ingen anledning att skriva att han inte har nåt intresse att fortsätta.

Med samma sort menar jag t.ex, män som just kommit ur ett förhållande som kanske vill ligga av sig mer än ett seriöst förhållande. 

Om du har en vän som du har anförtroende för kan du visa vilka profiler du gillat och om hon ser nån röd tråd i dem.

• Anonym (Less)
    Bagar Bengtsson skrev 2024-08-26 17:27:58 följande:

Utan att veta alltför mycket så kan det vara att han tänker som dig. Han vet att kvinnor har oändliga möjligheter i dejtingvärlden och kanske inte vill vara för på och kanske skrämma bort dig- eller så är han helt enkelt inte intresserad av dig och så länge inte du hör av dig så finner han ingen anledning att skriva att han inte har nåt intresse att fortsätta.

Med samma sort menar jag t.ex, män som just kommit ur ett förhållande som kanske vill ligga av sig mer än ett seriöst förhållande. 

Om du har en vän som du har anförtroende för kan du visa vilka profiler du gillat och om hon ser nån röd tråd i dem.

Med min erfarenhet så är han inte intresserad, hade han varit det hade han hört av sig. 

Nej, de jag gillar på Tinder eller pratar med står det att dem är ute efter något seriöst iaf. Men de kan ju ljuga för att bara få ligga såklart. 

Har inga vänner direkt tyvärr. 

Funderar på att skaffa barn själv faktiskt, inget jag vill men bättre än inget. 

• Anonym (Jenny)

Jag var singel i tre år innan jag träffade min nuvarande. Jag var ganska aktiv på dejtingsidor hela den tiden. Träffade några som verkade intressanta, men inget som kan kallas förhållande. Det tar tid innan man hittar rätt, och det är bara att gilla läget. Tänk att det är kul att träffa nya människor, osv. Om du inte har några vänner så kanske du kan träffa en ny vän om inte annat.

Svar på tråden Redan less på att dejta