• Anonym (Rob)

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Det är intressant. Precis, de anledningar jag ser till att vi har fler och fler singel hushåll. 
    Kvinnor blir mindre och mindre attraktiva.  Pga, bla övervikt och sociala medier.
    Sociala medier överöser kvinnor med hur vackra de är och tro sig därför ha chans på högstatus män.  Finns nåt som heter bodypositivity på TikTok där feta kvinnor får massa komplimanger.
    Förmodligen kommer människan dö ut och AI kommer ta över som partners. Då kvinnan har blivit så oattraktiv och trots det söker hon brad pitt.  Men det kanske är tur ivf finns så kvinnor kan skaffa barn utan män. Lite tragiskt är det.

• Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.
  • molly50
    Agda90 skrev 2024-08-29 09:11:23 följande:
    Jag tänkte exakt detsamma!

Det känns så fyrkantigt att ha en sådan inställning till kvinnors kroppar. För att inte tala om totalt okunnigt!
    Majoriteten av alla kvinnokroppar förändras efter graviditeter. Inte nödvändigthvis att man går upp en massa i vikt men kroppen förändras. 

Han lever inte i verkligheten och det är hans förlust. 
    Ja,precis!

Ja,så är det ju. Kroppen förändras efter både graviditeter och även i klimakteriet.
    Vi får hoppas att han inte gör någon kvinna med barn. För gud förbjude om hon skulle gå upp 1 kilo under graviditeten och inte orka träna.
    Eller om hon inte börjar träna och går ner i vikt direkt efteråt.
  • Anonym (Rob)
    cosinus skrev 2024-08-29 14:00:42 följande:
    Ja jag håller med, fettprocent är klart bättre. Men det jag var nyfiken på var vad du anser vara en bra fettprocent. Och ja jag inser att det kan finnas i andra trådar men jag orkar inte leta och dessutom tenderar en hel del av dem att vara raderade.

15-24% tycker jag är lämpligt.

• molly50
    Feminina skrev 2024-08-29 09:29:49 följande:
    Ja, och jag tycker det är oroande med tanke på att forumet kan ha yngre eller folk med ätstörningar. Om det handlade om grav övervikt hade det varit en annan femma. Nu handlar det om att promota för att kvinnor ska se underviktiga ut.

Precis som du säger, handlar det om en fixering för ett visst utseende och absolut inte om hälsa. Ingen inom vården hade förordat den fettprocenten eller BMI:t.
    Ja,exakt! Den tanken har slagit mig också.
    Den vikthetsen han förordar kan ju leda till ätstörningar hos unga tjejer eller tjejer som kanske redan har ätstörningar och blir sämre i sin sjukdom.
    Det är skrämmande att detta får pågå.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-08-29 14:23:06 följande:
    Jag tror faktiskt att tjockisarna skiter i dig, de lever ett bra liv ändå, med eller utan partner. Och vill de inte vara tjocka, så bantar dom.

Dvs säga motsatsen till dig, du är och kommer alltid förbli kort, och därmed fortsatt bitter och ensam. När dagen är slut är det du som sitter där utan partner. Vi andra, oavsett BMI, fortsätter våra liv som vi trivs med. 
    Jag lever ett utmärkt liv.  Men nog vore det bättre om vi hade färre överviktiga i samhället.

Inte minst är övervikten bland kvinnorna ett stort problem.

"De flesta svenskar har ett onormalt BMI-mått. För män som styrketränar behöver det inte vara ett problem. Men för kvinnor krävs en annan metod, visar ny forskning. Är det dags att skrota BMI-måttet?"

www.svd.se/a/LlWqEQ/bmi-far-kritik-manga-normalviktiga-har-ohalsosamt-mycket-bukfett
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-29 14:48:42 följande:
    Jag lever ett utmärkt liv.  Men nog vore det bättre om vi hade färre överviktiga i samhället.

Inte minst är övervikten bland kvinnorna ett stort problem.

"De flesta svenskar har ett onormalt BMI-mått. För män som styrketränar behöver det inte vara ett problem. Men för kvinnor krävs en annan metod, visar ny forskning. Är det dags att skrota BMI-måttet?"

www.svd.se/a/LlWqEQ/bmi-far-kritik-manga-normalviktiga-har-ohalsosamt-mycket-bukfett
    Du är inte trovärdig när du bara pratar om kvinnors problem med vikten och inte männens. Bara för att du tycker vi som svara är tjockisar, så betyder det inte att vi inte fattar vad du vill förmedla. 

Fast du har kanske en teori om sambandet mellan vikt och intelligens också? Eller längd och intelligens, kanske?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-08-29 14:53:49 följande:
    Du är inte trovärdig när du bara pratar om kvinnors problem med vikten och inte männens. Bara för att du tycker vi som svara är tjockisar, så betyder det inte att vi inte fattar vad du vill förmedla. 

Fast du har kanske en teori om sambandet mellan vikt och intelligens också? Eller längd och intelligens, kanske?
    Män som styrketränar och har övervikt behöver inte vara ett problem. 
    Det är betydligt vanligare att kvinnor är överviktiga trots normalt BMI.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-29 14:55:34 följande:
    Män som styrketränar och har övervikt behöver inte vara ett problem. 
    Det är betydligt vanligare att kvinnor är överviktiga trots normalt BMI.
    Fast de är ju i minoritet bland de med höga BMI-tal, så nej, det finns ungefär lika många feta karlar som kvinnor. Det var ju bara kvinnorna som skulle tvångsvägas, dessutom. 
  • molly50
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-29 13:44:34 följande:

Som vanligt är det många tjockisar som vill försvara sin övervikt.

Huruvida vi är överviktig eller inte vet du ingenting om.
    Men oavsett vilket så har de flesta av oss partners och barn sedan länge och du är den som lever ensam med orimliga krav.
    Så det kanske är du som behöver se över dina krav?
  • Anonym (O)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-29 14:46:04 följande:

15-24% tycker jag är lämpligt.
    30-34% är ju helt klart snyggast här. 20-24% ser ut som en klassisk kropp i tonåren. 15-19% antingen anorektisk eller nån som ska tävla i fitness.
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.