• Anonym (Rob)

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Det är intressant. Precis, de anledningar jag ser till att vi har fler och fler singel hushåll. 
    Kvinnor blir mindre och mindre attraktiva.  Pga, bla övervikt och sociala medier.
    Sociala medier överöser kvinnor med hur vackra de är och tro sig därför ha chans på högstatus män.  Finns nåt som heter bodypositivity på TikTok där feta kvinnor får massa komplimanger.
    Förmodligen kommer människan dö ut och AI kommer ta över som partners. Då kvinnan har blivit så oattraktiv och trots det söker hon brad pitt.  Men det kanske är tur ivf finns så kvinnor kan skaffa barn utan män. Lite tragiskt är det.

• Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.
  • Anonym (Rob)
    Faile skrev 2024-08-31 02:07:38 följande:
    Frågar dig samma sak som i en annan tråd. 

Hur ser du på par som varit tillsammans/gifta många år, 20-30 år. Som börjar unga och snygga och numera är åldrade och överviktiga. 

Tycker du synd om de för att de blivit fula ( i dina ögon ) eller tycker du det är fint med par som kan åldras tillsammans? 
    Jag skulle säga att det beror på ålder. Gifta i 20-30 år.  Så skulle se kunna vara säg 50-60 år.  Det kan jag tycka är lite väl tidigt för att ge upp formen. 70+ plus kan jag ha större förståelse för dock. Men ändå viktigt att behålla musklerna i den åldern.

Se detta par 61 resp 56 år. Det borde vara goals.

mymodernmet.com/senior-korean-couple-okdong-fit/
  • Anonym (Lamels)
    Faile skrev 2024-08-31 02:07:38 följande:
    Frågar dig samma sak som i en annan tråd. 

Hur ser du på par som varit tillsammans/gifta många år, 20-30 år. Som börjar unga och snygga och numera är åldrade och överviktiga. 

Tycker du synd om de för att de blivit fula ( i dina ögon ) eller tycker du det är fint med par som kan åldras tillsammans? 
    Ett sådant par har förstått  vikten av tvåsamhet men samtidigt har de  inte förstått vikten av att ta hand om kroppen. Eller så bryr de sig inte om det. Framförallt kommer deras barn och barnbarn att drabbas på grund av deras beteende. Man har alltid ett ansvar att vara ett föredöme för nästa generation.

Det snygga och vältränade paret med barn på flera håll har förstått vikten av att fysiskt vara ett föredöme men missat vikten av tvåsamhet.

Det optimala är det vältränade paret som varit tillsammans i 30 år. De är föredömen i båda nämnda avseenden.
  • Anonym (Lamels)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-31 02:23:30 följande:
    Jag skulle säga att det beror på ålder. Gifta i 20-30 år.  Så skulle se kunna vara säg 50-60 år.  Det kan jag tycka är lite väl tidigt för att ge upp formen. 70+ plus kan jag ha större förståelse för dock. Men ändå viktigt att behålla musklerna i den åldern.

Se detta par 61 resp 56 år. Det borde vara goals.

mymodernmet.com/senior-korean-couple-okdong-fit/
    Det finns ingen slutålder för att ta hand om kroppen. Man ska köra på så länge man lever. Älskar när man ser gubbar och tanter i 80 och 90-års åldern som är ute och joggar, power-walkar eller styrketränar. De har förstått!
  • Anonym (())
    Anonym (Lamels) skrev 2024-08-31 02:36:13 följande:
    Det finns ingen slutålder för att ta hand om kroppen. Man ska köra på så länge man lever. Älskar när man ser gubbar och tanter i 80 och 90-års åldern som är ute och joggar, power-walkar eller styrketränar. De har förstått!
    Vem är äldst av de två? Svårt att se. Om maken är den på 61 år så kudos till honom. Tänk om fler män hade vett att ta hand om sina kroppar i den åldern.
    Även kvinnor uppskattar hälsosamma män.

Så många som slutar anstränga sig och sen tror att kvinnorna ändå ska bli attraherade? Nej tack säger jag. Ölmagar är förfärliga och män klär inte i högt BF överlag. Fett gör er bara mjuka, degiga och oformliga. Så långt ifrån maskulin som det går att komma. 
  • En glad tjej
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-27 01:06:53 följande:
    Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra. Det är intressant. Precis, de anledningar jag ser till att vi har fler och fler singel hushåll. 
    Kvinnor blir mindre och mindre attraktiva.  Pga, bla övervikt och sociala medier.
    Sociala medier överöser kvinnor med hur vackra de är och tro sig därför ha chans på högstatus män.  Finns nåt som heter bodypositivity på TikTok där feta kvinnor får massa komplimanger.
    Förmodligen kommer människan dö ut och AI kommer ta över som partners. Då kvinnan har blivit så oattraktiv och trots det söker hon brad pitt.  Men det kanske är tur ivf finns så kvinnor kan skaffa barn utan män. Lite tragiskt är det.
    Jag är enligt dig tjock då jag har ett bmi på 24. Jag gymmar mycket och min kropp ser annorlunda ut än en kvinnas som inte tränar. Är dock 46 så kroppen har börjat ändras pga det också. Nu till det intressanta, jag har aldrig haft svårt att få killar. Ofta har de tagit kontakt och velat träffas,  jag träffade en gång en kille som var 11 år yngre, han var helt begeistrad av mig och sa att han aldrig tänt så mycket på en kvinna förr som han tänt på mig. Nu har jag en relation med en man som är i min ålder, när vi blev tillsammans uttryckte han ofta att "han bytt upp sig" trots att hans ex är betydligt smalare än jag. Allt handlar inte om bmi, man måste se hela kroppssammansättningen också. Jag har nog ett utseende som tilltalar många män. Får ofta kommentarer om att jag ser bra ut, även nu när jag är 46 år. Jag får även höra att jag är trevlig, empatisk, smart mm, sådant väger oftast tyngre ån ett bmi på 19. Jag är en kvinna, inte ett barn.
  • Anonym (Tramsigt)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 17:48:33 följande:
    Det du menar är att tjocka kvinnor som bantar ner sig till smala skulle helt plötsligt satsa på attraktivare man än när de var tjocka ?   Och eftersom utbudet på attraktiva män inte har ökat så skulle dessa kvinnor istället vara singel istället för att gå på en mindre attraktiv man?
    Ja, kvinnor är hellre ensamma än med en man de inte är attraherad av.

Kvinnor är hellre ensamma än med en man som kritiserar deras val.

Kvinnor är hellre ensamma än med en man som anser att de borde banta bara för att de gått upp lite i vikt efter graviditet eller med åldern.

Kvinnor är hellre ensamma än med en idiot som inte förstår att kroppen förändras med åldern. 
  • Anonym (Tramsigt)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 18:39:28 följande:
    Fast det är väl det som är grejen.  Ingen tycker det är trevligt när man skyltar med ytliga preferenser.   
    Oavsett om det är längd eller vikt.  
    Generellt skulle jag säga att det inte trevligt att skylta med krav listor överhuvudtaget.  Även om det är personlighetsdrag.

När du säger att du inte valt en man som gillar din yta.  Hade du hellre valt en man som inte gillar din yta. Men valde dig för din personlighet?  Eller hade du helst velat träffa än man som både älskar din yta och personlighet. 
    Jag förstår ärligt talat inte ditt resonemang... 
    Utseende förändras. Man går upp i vikt, ner i vikt, får rynkor etc. Personlighet ligger som regel hyfsat lika genom hela livet. 

Ingen av de jag träffat, dejtat, varit intresserad av har uppfyllt allt på den önskelista jag hade som ung. Det har varit andra saker, personligheter, hur de fått mig att må, etc som gjort att jag tyckt om dem. En del har varit blonda, andra mörkhåriga, smala, kraftigare, långa, korta. Det är deras personlighet som gjort dem attraktiva. 
  • Anonym (Tramsigt)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-31 00:33:09 följande:
    Ge ett förlag för att bromsa utvecklingen mot övervikt i samhället?   
    Du tror inte viktkontroller skulle fungera?   

Att bagatellisera övervikt trots att det är vår tids största hälsoproblem.  

"Worldwide, at least 2.8 million people die each year as a result of being overweight or obese, and an estimated 35.8 million (2.3%) of global DALYs are caused by overweight or obesity."

Det är så löjligt mycket mer än corona och ingen pratar om detta !
    Hur man bekämpar övervikt? Gör bra mat och råvaror billigare genom subventioner och gör dålig mat, godis, snacks dyrare genom skatter som bekostar subventionerna till den bra maten.

Lär folk att laga mat, att mat ska kunna få ta tid att laga, att göra storkok och frysa in. 

Gör idrottande tillgängligt för alla, mer ytor för spontanidrott. Organiserad idrott är tyvärr många gånger alldeles för dyrt för många. 

Sluta upp att sortera ut de barn som inte är "bra nog" redan i tidig ålder, se till att det finns möjligheter för alla som vill idrotta att göra det. 

Inte ett enda av dessa förslag går ut på viktkontroller. 
  • Anonym (Lamels)
    Anonym (()) skrev 2024-08-31 03:05:16 följande:
    Vem är äldst av de två? Svårt att se. Om maken är den på 61 år så kudos till honom. Tänk om fler män hade vett att ta hand om sina kroppar i den åldern.
    Även kvinnor uppskattar hälsosamma män.

Så många som slutar anstränga sig och sen tror att kvinnorna ändå ska bli attraherade? Nej tack säger jag. Ölmagar är förfärliga och män klär inte i högt BF överlag. Fett gör er bara mjuka, degiga och oformliga. Så långt ifrån maskulin som det går att komma. 
    Sant men det gäller även kvinnor.
  • molly50
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 23:44:49 följande:
    Viktkontroller bör införas för alla och inte bara kvinnor.  
    Och hur ska det gå till,hade du tänkt?
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.