Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Jag vill operera mitt lazy eye

Jag är 25 år gammal och för några år sedan märkte jag att mitt ena ögonlock börjat hänga en del. Detta har blivit värre med åren och hela min självkänsla har rasat som följd. Jag har varit till läkaren och de hittade inga tecken på neurologiska sjukdomar. Jag ska snart till ögonläkaren, men om de inte kan göra något så kommer jag att vända mig till en plastikkirurg.

Jag tänkte höra om det är någon där ute som haft samma problem. Hittade ni någon orsak till ptosen? Och ni som har opererat ögonlocket; Dela gärna med er av erfarenheterna :)

• Svar på tråden Jag vill operera mitt lazy eye
  • Anonym (A)
    Anonym (Emilia) skrev 2024-09-14 17:50:30 följande:

Jag har gjort det men jag har också Marcus Gunn syndrom så jag har riktigt cp ögon. Om du stör dig på det kosmetiskt så kör,

kolla om landstinget kan betala, men min erfarenhet om du är ung snygg så kommer dem dömma dig för att du har problem med ditt utseende. Så jag fick betala själv,

Skulle tro att jag får bekosta det själv. Vet heller inte om jag skulle våga gå via landstinget då de är tydliga med att de inte tar hänsyn till den kosmetiska biten när de utför en sån operation.

Hur tycker du att resultatet blev? Varit på konsultation och kirurgen sa att de inte kan garantera att ögonformen blir symmetrisk. Hur var det med ärren, syns de tydligt?
Svar på tråden Jag vill operera mitt lazy eye