Inlägg från: Anonym (Snäckan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Snäckan)

Varför är män så dåliga på att leva ensamma?

Forskning har visat att kvinnor är som lyckligast och mår bäst som som singlar. Orsakerna är allt ifrån att slippa vara den som förväntas sköta hushåll och barn till möjligheten att satsa på sin karriär och att kunna skapa egna rutiner för en bättre hälsa. 

Kvinnor som väljer att leva själv prioriterar vänskapsrelationer och familjerelationer och känner sig därför ofta mindre ensam som singel än i en relation. 

Män verkar inte vara lika bra på att leva själv. De blir ensamma, isolerade, deprimerade, bittra och lever mindre hälsosamt. Varför blir det så här? Varför är män så dåliga på att skapa ett bra och lyckligt liv på egen hand? 

• Svar på tråden Varför är män så dåliga på att leva ensamma?
  • Anonym (Snäckan)
    Anonym (Wtf) skrev 2024-08-27 18:27:10 följande:

Du skrev svaret själv fast du inte insåg det. Kvinnor VÄLJER att vara ensamma. Man trivs förhoppningsvis med sina val. Män väljer INTE i regel att vara ensamma. Svårt?

Såklart, men frågan är varför män inte vill leva själv? Varför gräver de ner sig så istället för att fokusera på annat i livet och finna lyckan någon annanstans? 

Vad är det män får ut av ett förhållande som de inte klarar sig utan? Är det sex? Någon som ställer krav? Någon som styr upp vardagen? 
  • Anonym (Snäckan)
    Anonym (L) skrev 2024-08-27 19:36:23 följande:
    Ja du verkar ha lika bra koll på män som incels har koll på kvinnor.
    Och därför väljer du att vara dryg istället för att svara på min fråga. Är det inte bra att ta reda på vad man inte vet? 
  • Anonym (Snäckan)
    Tecum skrev 2024-08-27 19:37:20 följande:
    Men många kvinnor väljer ju separation och singelliv först när barnen är utflugna. Så det ansvar du nämner tror jag inte riktigt på.
    Det är nog snarare pga att kärnfamiljen är en stark norm och kvinnan stannar för att inte påverka barnens liv negativt. 
  • Anonym (Snäckan)
    Anonym (Både) skrev 2024-08-27 19:42:15 följande:
    Man får jämföra mellan kvinnor som har sexlust och får problem som gör att deras sexliv inte fungerar, om de klagar eller accepterar sin situation?
    Nu förstår jag inte vad du menar. 
  • Anonym (Snäckan)
    Anonym (Både) skrev 2024-08-27 19:44:19 följande:
    Deras sexlust kanske har gått ned vid det laget 
    Va? Jag förstår fortfarande inte. 
  • Anonym (Snäckan)
    Anonym (Både) skrev 2024-08-27 19:46:06 följande:
    När barnen är utflugna så kanske kvinnorna börjat få låg sexlust. 
    Så du menar att kvinnor är lyckligare som singlar för att sexlusten blivit lägre? 
  • Anonym (Snäckan)
    Anonym (T) skrev 2024-08-27 19:53:33 följande:
    Shit vad ni kan om killar.. Shit vad ni kan om vetskap! Förövrigt, visa mig din källa på att kvinnor skulle vara lyckliga av att dö ensamma.. Och varför bråkar ni alltid för?

Att killar har problem är rätt så enkelt... Samhället tycker inte om singelkillar. Ni ser dom som ett gäng losers och det finns ingen där att hjälpa. Startar en man grupper för att hjälpa andra män ta sig ur den fällan. Då startas det media drev och kvinnor garvar åt vilka "nollorna" faktiskt är.

Kvinnor tänker "det är så JÄVLA lätt att ligga!"

Helt oförmögna att förstå att dom flesta killar går igenom livet utan att få en enda komplimang...

Vad behöver en kvinna för att hitta 9000 nya matchningar? Lägga upp en bild på någon obskyr hemsida och visa sig ute i någon kvart. Sen undrar dom vart alla män är?

Ja, dom sitter hemma med sina hjärtan krossade. För alla kvinnor bara dumpade honom för han var inget kul att vara med, hon ville ut och resa med den rika killen och supa litegrann i tyskland. 
    www.theguardian.com/lifeandstyle/2019/may/25/women-happier-without-children-or-a-spouse-happiness-expert

Googla gärna, det finns massor av källor inom detta ämne.

Varför skulle man dö ensam bara för att man inte lever i en relation? Har man ingen partner så har man ju mycket mer tid att vårda övriga relationer med vänner och familj. 

Vem bråkar om vad? 
  • Anonym (Snäckan)
    Anonym (T) skrev 2024-08-27 20:21:06 följande:
    Ja, jag vet inte? De senaste 20 åren kanske där kvinnor stod med tuttarna ute och skrek på unga män att de inte är deras kvinnor alls som att någon hade frågat?
    Du kanske inte ser det. Men jag är man i Sverige och jag har sett sånt där anspelas om min könstillhörighet här inne hela livet när jag tittar i vår media..

Absolut, tidningsartiklar i all ära.. Men dom flesta är nog köpta,  eller vill pusha nån agenda. 

Jag vill se forskningar och vad det har kommit fram till.

För det jag kan se på internet numera.. Det handlar om sånt här.
    Varför låter du kvinnor spela så stor roll i ditt liv om du är så arg på oss och tycker att vi är så hemska? 
  • Anonym (Snäckan)
    Anonym (T) skrev 2024-08-27 20:37:12 följande:
    Jag tycker om kvinnor.. Det är det du ej förstår dig på.. Tror du jag önskar lidande på dom i videon? Jag tycker mera att det är synd om dom. Men har jag lust att hjälpa dom? Nope.

Och det är för att jag i Sverige enda sedan jag växte upp, har lärt mig att det är bättre att jag håller käften och inte säger något. Man blir trackasserad om man gör det. Till och med upp på myndighetsnivå för att människor här är sån jävla lort.

Vill jag träffa det minsta vettiga brudar, så söker jag mig utanför... Det finns gott om kvinnor där om jag vill ha en normal interaktion...

Frågan jag ställde var.. Varför startade du tråden för? Du kommer ju aldrig att lösa några mäns problem endå... Tror att du gjorde det bara för du ville hylla kvinnor. 
    Jag startade tråden för att förstå varför män är som de är. Inte för att lösa mäns problem heller. Jag försöker förstå psykologin och tankarna som ligger bakom. 

Du verkar väldigt arg på kvinnor för att vara någon som säger sig tycka om kvinnor. 
Svar på tråden Varför är män så dåliga på att leva ensamma?