• Anonym (Fia)

Varför är män så dåliga på att leva ensamma?

Anonym (Både) skrev 2024-08-27 19:44:19 följande:
    Deras sexlust kanske har gått ned vid det laget 
    Kvinnors sexlust stiger i medelåldern, motsatt mot mäns. Det behöver vara med rätt person dock.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Både) skrev 2024-08-27 20:22:15 följande:
    Ja de sista åren innan de gått igenom klimakteriet. 
    Det verkar vara olika när jag läser om det, vissa har samma eller får högre lust i klimakteriet. Verkar som sagt bero mycket på relationen eller med vem man har sex med.
  • Anonym (Fia)
    Tukt skrev 2024-08-28 08:26:55 följande:
    Så kan det nog vara ibland. Men det är ju inte förklaringen på varför män har svårare att leva ensamma.
    Om det nu är så. Kan ju också vara en upplevelse då det är rätt svårt att leda i statistik.
    Kan det inte tänkas vara tuffare för män att leva ensamma eftersom de då behöver anstränga sig mer än med en arbetshäst i form av en kvinna? Lättare för en kvinna att leva utan en man eftersom det max blir arbetsbelastning för en själv och barnen.
  • Anonym (Fia)
    Tukt skrev 2024-08-28 11:47:45 följande:
    Det har jag svårt att tro. En del i det hela är väl att männen lägger arbetsbelastningen på den nivå de själva har, snarare än vad det finns förväntan på.
    Men jag förstår tankegången eftersom kvinnor lätt tenderar att överskatta sin egna prestation i relationer, och underskatta männens.
    Alla män gör inte så, en del gör nästan ingenting faktiskt. Barnens pappa jobbade till sent, nån gång läste han godnattsaga för barnen om han kom hem till deras läggtid. Jag jobbade heltid även jag, sen gjorde jag allt förutom några småsaker som nån godnattsaga. Allt som rörde hus+trädgård+min bil med förutom all handling, matlagning, tvätt, städ mm. Barnen självklart.

Det höll inte länge efter att han började det beteendet, sen blev det lättare själv för mig, som så många andra kvinnor säger.

Underskatta den mannens prestation, tja..inte ens du kan nog spinna fram nåt beröm över den.
  • Anonym (Fia)
    Tukt skrev 2024-08-29 17:01:05 följande:
    Nej, men nu behövs det ju kanske lite mer underlag än enskilda personers egna erfarenheter för att säga att det är på ett visst vis...
    Det jag ville peka på är att alla män inte tänker enligt en logisk mall så som du beskrev. Det är en himmelsvid skillnad att ha olika nivå, dvs att ens ha en nivå och hålla den mot att låta sin "teammedlem" göra i stort sett allt. Variationer ja men det är extremt ovanligt med kvinnor som kör egorace, män har jag sett en del exempel på i min omgivning.

Exet skaffade snabbt en räcka nya medans jag haft särbos. Jag är ju inte dum nog att riskera att ta in en ny parasit i mitt hem.
Svar på tråden Varför är män så dåliga på att leva ensamma?