• Anonym (K)

Är det konstigt?

Pratat med en kille i över en månad nu. Han lägger hintar om träff men frågar inte ut. Han har även flera gånger sagt att han ska ringa men gör det inte.
    Matchningen på Tinder ligger kvar och han har påpekat när vi pratat om dating att vi båda har ju hamnat där för det ser ut så idag. Man behöver inte fråga ut direkt men när det gått över en månad börjar man undra.
    Är något konstigt? 

• Svar på tråden Är det konstigt?
  • Anonym (Inte intresserad)

Inte konstigare än att han förmodligen inte är särskilt intresserad av dig.

• Ascendere

Du har nu plats 37 i kön, men vi dejtar på så snabbt vi hinner för att det snart ska bli din tur 

• Anonym (K)

Om han nu inte är intresserad, varför skriver han till mig varje dag. Inte jag som tog steget. Ibland om jag inte svarar på några timmar så kan han fråga om jag ignorerar honom.
    Vi bor 1 timme bort från varandra.

• Anonym (X)
    Anonym (K) skrev 2024-08-28 14:53:35 följande:

Om han nu inte är intresserad, varför skriver han till mig varje dag. Inte jag som tog steget. Ibland om jag inte svarar på några timmar så kan han fråga om jag ignorerar honom.

Han kanske är rädd för att träffa dig eller vet inte hur man ska fråga ut. 
    Anonym (K) skrev 2024-08-28 14:53:35 följande:

För att hålla dig varm såklart. Tror du att du är den enda som han skriver till varje dag?
  • Anonym (X)

Skriv såhär till honom ordagrant. "Vi har pratat i en månad nu, varför frågar du aldrig ut?"

Och vadå "fråga ut". Är det någon slags försvenskning av ask out? Fråga ut är ju att förhöra någon.

• Anonym (K)

Jag tror givetvis inte han bara skriver till mig men han har själv sagt att han är intresserad. 

Anonym (K) skrev 2024-08-28 15:10:17 följande:

Jag tror givetvis inte han bara skriver till mig men han har själv sagt att han är intresserad. 

Och det killar från dejtingsajter säger är alltid sant?

Han är säkert lite intresserad, men uppenbarligen inte tillräckligt för att ses. Finns nog någon eller några som är mer intressanta, men om det inte funkar med dem, så kommer han nog att bjuda ut dig.
  • Anonym (M)
    Anonym (K) skrev 2024-08-28 15:10:17 följande:

Ja ett visst intresse har han väl, men antar att de i tråden tänker att du är inte hans största intresse eller prioritet och att han har andra han vill träffa i första hand 
Svar på tråden Är det konstigt?