• Tukt

Varför måste det städas hela tiden till förbannelse?

Städning handlar väl i mycket om att man sänder ut signalen att man är strukturerad och handlingskraftig. Alltså att man är framgångsrik. Förutsatt att man gör det rätt frekvent. Då det kommer till kvinnor är det väl "duktig flicka-syndromet", alltså en fråga om könsnormer.
    Sedan kan man nog inte tänka på städning i en relation, som en kan göra som singel. Det är rimligt att det inte är fullt med disk i köket eller att man slänger kläder på golvet.

• Tukt
    Anonym (Ärligt) skrev 2024-08-29 15:21:51 följande:
    Det är ett under att han lyckats träffa någon övht, han kan ju aldrig bjudit hem någon till sig. Skulle jag komma hem till en man med ts städrutiner hade jag vänt i dörren. Det finns inte en man på denna planet som skulle få mig att prioritera bort ett rent och hemtrevligt hem. Då dör jag hellre ensam. 
    Jag blir lite nyfiken på hur du läser trådstarten, om det är den du avser.
    För ingen stans där, står det ju att det är ostädat.
  • Tukt
    Anonym (Slappna av lite va) skrev 2024-08-29 21:25:21 följande:
    Jag har inga kläder på golvet. O smuts tvätten åker direkt in i tvättmaskinen tills det är dags att starta den. Trodde man städade för att 1, man inte ska bli sjuk. 2, för att slippa grus lera och löv i hemmet. 
    Hehe, nej så enkelt är det inte för alla! ;)
  • Tukt
    Anonym (Städmorsan) skrev 2024-08-29 22:18:19 följande:
    Du måste ju sortera tvätten. Vittvätt för sig eftersom det är blekmedel i vittvättmedel, kulörtvätt för sig så att färgerna inte bleks, underkläder för sig för att inte sprida bakterier, sängkläder och handdukar tvättas i 60 grader o.s.v.
    Du liksom utgår i från att alla har vittvätt...
    Och vad är det för fruktansvärda bakterier som sprider sig vid 40 grader? Om det vore så kanske 90 grader vore det bästa? Doppa allt i klorin, så får man enbart vittvätt kanske...
Svar på tråden Varför måste det städas hela tiden till förbannelse?