• Anonym (Que?)

Diagnosticera mig

Eller hjälp åtminstone.

Jag har i några dagar haft en enorm utmattning i kroppen. Det känns som mjölksyra i magen. Trött av all ansträngning. Jag svimmar nästan när jag ställer mig upp. Tungt att andas. Yr mest hela tiden. Druckit nog så det är inte vätskebrist. Svårt att få tillräckligt med luft emellanåt men inte på ett farligt sätt utan mer så jag blir yr.

• Svar på tråden Diagnosticera mig
  • Anonym (Que?)
    Anonym (Que?) skrev 2024-08-30 10:51:16 följande:
    Diagnosticera mig

Eller hjälp åtminstone.

Jag har i några dagar haft en enorm utmattning i kroppen. Det känns som mjölksyra i magen. Trött av all ansträngning. Jag svimmar nästan när jag ställer mig upp. Tungt att andas. Yr mest hela tiden. Druckit nog så det är inte vätskebrist. Svårt att få tillräckligt med luft emellanåt men inte på ett farligt sätt utan mer så jag blir yr.

Jag ska tillägga att jag är kvinna 40.
  • Anonym (Moa)

Covid kanske?

Får du så dåligt med luft att du blir yr tycker jag verkligen att du ska söka vård. 

• Anonym (Que?)
    Anonym (Moa) skrev 2024-08-30 11:20:56 följande:

Covid kanske?

Får du så dåligt med luft att du blir yr tycker jag verkligen att du ska söka vård. 

Ja, det kan det vara. Men jag har ingen förkylning, ont i halsen eller hosta. Man kanske kan ha covid ändå.
  • Cathariiina

Det låter som att du är gravid, d.v.s. om du inte har några andra symptom t.ex. från luftvägarna eller tarmen. Den där enorma tröttheten och mattheten de första 10-12 veckorna, är ju ett typiskt graviditetssymptom. 

• Anonym (Que?)
    Cathariiina skrev 2024-08-30 11:40:28 följande:

Det låter som att du är gravid, d.v.s. om du inte har några andra symptom t.ex. från luftvägarna eller tarmen. Den där enorma tröttheten och mattheten de första 10-12 veckorna, är ju ett typiskt graviditetssymptom. 

Omöjligt. Men tack för svar!
  • Mrs Moneybags
    Diagnosticera mig

Eller hjälp åtminstone.

Tycker du ska gå och kolla hjärtat. 
  • Anonym (Em)

Tror att det stämmer in på ganska många saker. Utöver något kroppsligt så stämmer det ganska bra in på en stressreaktion och/eller ångest. 

• Agda90
    Diagnosticera mig

Eller hjälp åtminstone.

SÖK VÅRD!!

Det kan vara inget men det kan också vara allt möjligt från hjärttillstånd till blodproppar om det vill sig illa. 
  • Anonym (K)
    Vart är Sverige på väg när man vänder sig till ett allmänt forum för att bli diagnostiserad??
  • Anonym (Glass)

Använder du lugnande tabletter, eller sömntabletter? 

Svar på tråden Diagnosticera mig