• Anonym (Que?)

Diagnosticera mig

Eller hjälp åtminstone.

Jag har i några dagar haft en enorm utmattning i kroppen. Det känns som mjölksyra i magen. Trött av all ansträngning. Jag svimmar nästan när jag ställer mig upp. Tungt att andas. Yr mest hela tiden. Druckit nog så det är inte vätskebrist. Svårt att få tillräckligt med luft emellanåt men inte på ett farligt sätt utan mer så jag blir yr.

• Svar på tråden Diagnosticera mig
  • Mrs Moneybags
    Anonym (K) skrev 2024-08-30 13:11:22 följande:
    Vart är Sverige på väg när man vänder sig till ett allmänt forum för att bli diagnostiserad??
    Ja, man bör ju ringa 1177 alternativt sin vårdcentral för rådgivning om man är osäker på om man borde åka in.

• Anonym (d)
    Vart är Sverige på väg när man vänder sig till ett allmänt forum för att bli diagnostiserad??
    Nyheten i att det finns människor som har svårt att ringa till vårdenheter är... nej vänta nu
  • Anonym (d)

Inte för att det är bra.

1177 och flera regioner har att man kan chatta med en sköterska också

• Mrs Moneybags
    Anonym (d) skrev 2024-08-30 13:50:19 följande:
    Nyheten i att det finns människor som har svårt att ringa till vårdenheter är... nej vänta nu
    Det går bra att chatta eller skicka meddelande via Alltid öppet-appen.
  • Anonym (Que?)
    Och alla som vänder sig till vården och belastar den för nåt som kanske är tillfälligt virus?

Såklart jag söker vård om det blir värre. Men som det är nu kan jag ändå jobba.
  • Anonym (d)
    Mrs Moneybags skrev 2024-08-30 13:59:04 följande:
    Det går bra att chatta eller skicka meddelande via Alltid öppet-appen.

Ja om man lever där den finns :P Men som jag skrev under finns det även alternativ i andra regioner =)

Jobbigt om chatt eller meddelande också är svårt men ibland finns det inga val, bättre än att fråga FL

• Agda90
    Anonym (Que?) skrev 2024-08-30 14:32:59 följande:
    Och alla som vänder sig till vården och belastar den för nåt som kanske är tillfälligt virus?

Såklart jag söker vård om det blir värre. Men som det är nu kan jag ändå jobba.

Är du seriös? Du beskriver symtom som kan vara ganska allvarliga och så ska du jobba?

Om du kör bil är du livsfarlig på vägarna!! Yr och svimfärdig??

Varför är du inte rädd om dig själv?

• Anonym (d)

Du belastar inte 1177 eller någon av de andra tjänsterna som är gjorda för just att fråga om symtom , att bedöma

• Anonym (K)
    Anonym (d) skrev 2024-08-30 13:50:19 följande:
    Och då väljer man sig till ett forum fullt av okunniga och folk med egna agendor, folk som vill psyka andra. Ja förstås. Eller, vänta nu.
  • Anonym (Que?)
    Anonym (Glass) skrev 2024-08-30 13:17:37 följande:

Använder du lugnande tabletter, eller sömntabletter? 

Nej, ingen medicin alls.
Svar på tråden Diagnosticera mig