• Anonym (Imovane)

Påverkad av imovane?

Någon som blivit påverkad alltså lite hög av en imovane. Jag tar det till natten och inte kännt av något sådant. 

• Svar på tråden Påverkad av imovane?
  • Anonym (Christine)

Ser livliga drömmar med imovane.Som en film .Och det kan vara på människor jag inte mött på många år!!

• Anonym (Imovane)
    Anonym (Christine) skrev 2024-08-30 21:43:09 följande:

Ser livliga drömmar med imovane.Som en film .Och det kan vara på människor jag inte mött på många år!!

Ja lite konstiga drömmar får jag också. Men jag har hört att vissa blir lite höga om dom inte går och lägger sig direkt efter imovane. 
  • Anonym (Christine)
    Anonym (Imovane) skrev 2024-08-30 21:45:18 följande:
    Ja lite konstiga drömmar får jag också. Men jag har hört att vissa blir lite höga om dom inte går och lägger sig direkt efter imovane. 
    Nej inte jag allafall .Dessutom påverkar det mig först efte 30 min,att jag blir trött.
  • Anonym (S)

Vad skönt att du inte blir hög av det :) 

• Anonym (..)

Hur blir man hög på en imovane? Om man kämpar emot sömnen och inte somnar då?

• limE86

Jag har inte Imovane (Zopiklon) på recept men jag brukar köpa det med jämna mellanrum eller byta med någon som vill ha någon av mina medíciner, 
    Imovane fungerar på samma sätt i hjärnan som bensodiazepiner gör; man blir ångestlättad, lite eller mycket trött, muskelavslappning osv

• Anonym (H)

Imovane är narkotikaklassat så inte konstigt att det kan ge sådana biverkningar. Se till att sluta med dem istället.

• limE86
    Anonym (H) skrev 2024-08-31 08:12:29 följande:

Imovane är narkotikaklassat så inte konstigt att det kan ge sådana biverkningar. Se till att sluta med dem istället.

Det finns mängder av mediciner som inte är narkotikaklassade men som har betydligt fler och läskigare biverkningar.
    Substanser som narkotikaklassas gör inte det p.g.a biverkningar 
  • Anonym (H)
    limE86 skrev 2024-08-31 08:30:52 följande:
    Det finns mängder av mediciner som inte är narkotikaklassade men som har betydligt fler och läskigare biverkningar.
    Substanser som narkotikaklassas gör inte det p.g.a biverkningar 
    Fast Imovane ger abstinens när du slutar med dom, vilket inte de icke beroendeframkallande gör vilket är en stor fördel.
  • Anonym (T)

Inte hög men känner mig beroende av dem. Hur hög dos tar ni?

Svar på tråden Påverkad av imovane?