• Abbe123

BF maj 2025

Tänkte starta en grupp där vi som har BF i maj 2025 kan följas åt. Lyfta tanke funderingar och frågar med andra som är i samma sits. 😊

Skriv gärna lite kort info om er själv och beräknat BF.

Själv är jag 35 år gammal och jag har sedan tidigare ett barn som idag är 5,5 år gammal.

• Svar på tråden BF maj 2025
  • Anonym (Anonym)
    Siripiri skrev 2024-09-14 13:00:30 följande:

Knappt så man vågar skriva här men har BF mellan 16-19 maj, lite olika beroende på app/hemsida. Dock rädd för missfall (fick Mens 4+4 i vintras efter plus), är 5+0 idag och ömmar bröstar inte speciellt mycket och jag känner mig fortsatt rätt pigg osv som jag gjort hela tiden efter ÄL. Molande värken har kommit och gått när nere i styrka, idag rätt låg.. men tempen är kvar uppe iallafall 🙏🏼 samt inga starka streck på gravtesten.. 

Jag tänker att symtomen kommer ☺️ det gjorde det för mig iallafall och då ångrade jag att jag sa att jag inte hade några symtom 😅
  • Siripiri
    Anonym (Anonym) skrev 2024-09-14 14:58:51 följande:
    Jag tänker att symtomen kommer ☺️ det gjorde det för mig iallafall och då ångrade jag att jag sa att jag inte hade några symtom 😅
    hoppas de 🥹 tog ett digitalt på morgonkisset innan som jag ska överraska sambon med nu ikväll, blev glad när det stod 2-3v🙏🏼 
  • Anonym (S)

Tog ett test idag, en vecka efter första plusset som ökat på veckoantalet 🙏🏼 står Istället för 1-2 veckor 2-3 veckor nu, skönt att veta! 

• Anonym2025

Hej! Hoppas också in här, plussade (starkt) idag på BIM-4 🥰 Men vågar inte hoppas allt för mycket än. Vi fick ett MA i vecka 10+5 i början av året och det tog hårt. 

Jag är 33 år och går allt som det ska så blir detta fjärde barnet 🙏 Är det en privat fb-grupp som startats eller en messengergrupp? Vill gärna vara med, men hänger vanligtvis inte på familjeliv så lite osäker på hur man skickar PM här 😅

• ssandra00
    Anonym2025 skrev 2024-09-15 11:46:15 följande:

Hej! Hoppas också in här, plussade (starkt) idag på BIM-4 🥰 Men vågar inte hoppas allt för mycket än. Vi fick ett MA i vecka 10+5 i början av året och det tog hårt. 

Jag är 33 år och går allt som det ska så blir detta fjärde barnet 🙏 Är det en privat fb-grupp som startats eller en messengergrupp? Vill gärna vara med, men hänger vanligtvis inte på familjeliv så lite osäker på hur man skickar PM här 😅

Hej grattis 😍, är själv i v. 7+2 och skulle också vilja vara med i en fb grupp. Kan du höra av dig till mig när du hittar en också☺️
  • Esketesk

Hej alla!
    Kul att läsa era glada, förväntansfulla meddelanden 😀
    Jag har räknat ut att jag är 5+6 och preliminärt bf 11 maj med vår första. Har knappt två veckor kvar till första besöket men det känns långt bort. 

Mina utmaningar är att minska för mycket jobbstress/timmar och att ha en arbetsplats som inte är direkt "handikappanpassad". Helt okej nu men kan bli utmaning längre fram(?).
    Vilken är din stora utmaning under din graviditet? 🙂

• Anonym (S)

Jag har hemskt mycket ?vita? mjölkiga flytningar nästan, någon som med har det? bör man vara orolig? 

• Anonym (.)
    Esketesk skrev 2024-09-15 21:53:01 följande:

Hej alla!
    Kul att läsa era glada, förväntansfulla meddelanden 😀
    Jag har räknat ut att jag är 5+6 och preliminärt bf 11 maj med vår första. Har knappt två veckor kvar till första besöket men det känns långt bort. 

Mina utmaningar är att minska för mycket jobbstress/timmar och att ha en arbetsplats som inte är direkt "handikappanpassad". Helt okej nu men kan bli utmaning längre fram(?).
    Vilken är din stora utmaning under din graviditet? 🙂

Skulle nog säga att min största utmaning är att hitta ett jobb. Mår så otroligt dåligt över det, gråter hela tiden, varje dag, att jag ibland till och ångrade att jag planerade barn? 
  • JLFRFRE
    ssandra00 skrev 2024-09-15 14:51:51 följande:
    Hej grattis 😍, är själv i v. 7+2 och skulle också vilja vara med i en fb grupp. Kan du höra av dig till mig när du hittar en också☺️

Jag såg nu precis att det finns en grupp på fb med bf i maj 2025, men vet inte om jag vågar gå med i den riktigt än eftersom vem som helst kan göra det 🙈

Men vi kanske kan skapa en egen liten messengergrupp? Jag var med i en grupp på Messenger inför mitt bröllop med några tjejer som skulle gifta sig på samma ställe och det var så otroligt värdefullt! Vi ska snart ses allihopa för första gången! Tror det blev så bra för att vi begränsade oss gällande antal i gruppen ☺️ Så tänker att det vore mysigt med en grupp härifrån för då blir det inte flera tusen i en och samma 😁

• Anonym2025
    JLFRFRE skrev 2024-09-16 17:46:39 följande:

Jag såg nu precis att det finns en grupp på fb med bf i maj 2025, men vet inte om jag vågar gå med i den riktigt än eftersom vem som helst kan göra det 🙈

Men vi kanske kan skapa en egen liten messengergrupp? Jag var med i en grupp på Messenger inför mitt bröllop med några tjejer som skulle gifta sig på samma ställe och det var så otroligt värdefullt! Vi ska snart ses allihopa för första gången! Tror det blev så bra för att vi begränsade oss gällande antal i gruppen ☺️ Så tänker att det vore mysigt med en grupp härifrån för då blir det inte flera tusen i en och samma 😁

Gjorde samma när jag väntade tredje barnet 2020, vi var ca 80st i en privat fb grupp och vi följs åt än idag 😍 blir mycket mer personligt med en mindre grupp 😄
Svar på tråden BF maj 2025