Inlägg från: Anonym (Kvinna...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna...)

Okej beteende hos min pojkvän?

Detta kanske du och resten i tråden inte vill höra, men jag kommer berätta vad som hänt mig.

Jag träffade en man som betedde sig sådär i början,  extremt svartsjuk. Han hade barn på heltid så även om jag inte gick på krogen träffades vi inte alltid (inte bara pga hans extremt krävande barn utan även pga mina husdjur i första hand). Han kunde ringa över 100 ggr på en kväll och skicka lika många sms. Han förklarade att det berodde på hans enorma kärlek "vackraste jag mött, aldrig känt såhär, rädd att förlora dig... bla bla bla"

Som alla här skriver eskalerade detta beteende,  han började misshandla mig rejält,  det blev mer och mer normaliserat från min sida, jag förstod helt enkelt inte. Jag skickade bilder till vänner, släkt, syskon och även till mitt eget barn på mina skador. Ingen trodde på mig av (vad jag tror) 2 anledningar... 1 - han är så charmig och fantastisk, älskad av alla 2 - OM han är så hemsk varför lämnade JAG inte.

Slutade med misshandel framför mina närmaste anhöriga och trots att jag inte stod bakom anmälan blev han omgående häktad och sedan dömd till 2 års fängelse. 

Vi hade kontakt men fick inte träffas eller prata i telefon eller ses på hans permissioner (vilket vi gjorde i smyg).

Han gick en behandling via frivården som hjälpte enormt. Han insåg hur sjukt beteende han hade då och hur illa han betett sig mot mig. Detta var ett par år sen och det finns INGET kontrollbehov, våld eller svartsjuka kvar.

Vet inte hur det är med din man, ville bara berätta detta.

• Anonym (Kvinna...)
    Grodbollen88 skrev 2024-09-01 14:07:29 följande:
    Vad bra att behandlingen fungerade!

Men ja, det är ju inte precis värt att någon (i detta fallet du) ska skadas för att man eventuellt ska tvingas in i behandling (är väl frivilligt men får för mig att man kan släppas tidigare om man deltar i rehabiliteringen så en del gör det nog därför).

Det är ju dessutom alldeles för många som dör innan personen ens får möjlighet att behandlas. 

Så jag är helt klart för behandling men den får man sköta utanför relationen. Så kanske man kan ses igen sen. Det är alldeles för farligt att stanna och "vänta och se" om en eventuell behandling (som personer då ocksp ska vilka genomgå) kan hjälpa.
    Håller med dig till 100%. Han gjorde ingen behandling under tiden på anstalt utan allt fick han själv välja efteråt.  Jag bad honom inte om nånting men han frågade mig via brev om olika behandlingar efter frigång, han hade kommit ut utan nån men han ville själv. Vi hade nära kontakt ungefär sista året både via brev och sov med varandra så gott som varje natt sista tiden.
Svar på tråden Okej beteende hos min pojkvän?