• EnAnonumius

Okej beteende hos min pojkvän?

Anonym (Osäker) skrev 2024-08-31 19:45:19 följande:
    Okej beteende hos min pojkvän?

Jag har träffat en kille ett tag, jättebra på alla sätt. Förutom på en punkt. När jag är ute med vänner (tjejer och killar) är han helt tokig. Ringer massa, skickar tusen sms där han frågar vem jag pratar med, vad jag gör, anklagar mig för att flörta osv. Dagen efter får han det till att det är mitt eget fel typ. Har försökt att prata med det blir samma varje gång. Vad ska jag göra tycker ni? 

Vad du skal göra?

Jo du skall ta på dig löparskorna och springa ifrån honom fort som fan.

Den kilen har ju allvarliga problem med svartsjuka och ett stort kontrollbehov.
    Dessutom så lägger han över skulden på dig och försöker få det till att det är ditt fel  att han "är sådan".  Det i sig är en så stor rödflagga så det visslar om det. 

Så lämna innan det är för sent.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Osäker) skrev 2024-08-31 21:45:35 följande:

Är ju självklart extremt tvivlade inför den här relationen men vacklar ändå. 

Varför vacklar du? Vad kan det finnas för en acceptabel anledning till att du vacklar?

Baserat på det du skriver så är det ju "inget att vackla om".

Baserat på din beskrivning av killen så ser jag en påse med sopor, full av skräp, och när soppåsen är full av skräp så slänger man den ju. Man ställer ju inte en soppåse i hallen för att man tvekar om soppåsen..

• EnAnonumius
    MedelåldersMaria skrev 2024-09-02 22:36:47 följande:
    Nej, det är absolut inte OK, det är respektlöst. Det finns en anledning att man går med mjukisar hemma och klär upp sig när man är bland folk.
    Är man så osäker som person att man måste kontrollera andra människor baserat på hur de klär sig, så har man större problem än anse att "inte ok"  för NN att klä sig så när jag inte är med.

Det som är sjukt pissigt är att man alltid skall klandra en kvinna när hon tar på sig en typ kortare kjol. Även sjunker så lågt att anklaga henne för att "vilja ha uppmärksamhet".

Varför dömer man inte männen efter samma måttstockar? En man som går med bar överkropp får ju aldrig höra att han går med bar överkropp för att dra till sig uppmärksamhet. Inte ens män med en snygg bringa att visa upp får höra detta att han har bar överkropp för att "dra till sig uppmärksamhet".

P.S
    Till andra som läser. Nej man behöver inte vara en jävla patetisk feminist, för att se hur korkad synsättet är och att när det kommer till klädsel, för att se att det används det dubbla måttstockar.

Svar på tråden Okej beteende hos min pojkvän?