Inlägg från: Anonym (Läste jag fel?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Läste jag fel?)

Omskärelse, accepterat?

Gullvivor skrev 2024-09-02 08:55:33 följande:
    Jo, känner man sitt barn så kan man veta det utan att barnet behöver uttrycka själv med ord.

Att slå ett spädbarn är dels olagligt och dessutom inte nödvändigt, finns bara nackdelar. 
    Att omskära är viktigt och att det då bara gör ont en kort tid är såklart bättre än om spädbarnet hade behövt ha ont i en vecka t.ex. Det förstår väl de flesta.
    Omskära är viktigt? Va?!
    Varför omskärs då inte alla svenska barn, om det är viktigt?

Okej, alldeles oavsett är det inget barn som ångrar att det inte blev omskuret! Jämför det med risken att han som vuxen önskar att ni inte gjort det.  Lite svårare att göra det ogjort.

Jag tycker det är sorgligt att man redan vid födseln talar om för barnet att det inte duger som det fötts. Varken estetiska eller religiösa skäl är en anledning att ta bott något som är naturligt ovh barnet fötts med. 

Det är ännu mer konstigt att religiösa gör det då de påpekar att gud är perfekt. Hur vågar de då göra om något han skapat?

Anonym (Guckosko) skrev 2024-09-05 11:29:55 följande:
    Vilka mer böcker anser du att det ska vara förbjudet att elda upp?

Tror du inte att barnet lider av smärta efter den fullständigt onödiga operationen? Varför plåga sitt barn i onödan?

Ärlig fråga; tror du att er gud bestraffar er om ni inte stympar era söner?
    Troligare att han bestraffar dom för att de inte är nöjda med det han skapat? De kallar ju honom imperfekt och inte perfekt då. 
    Anonym (Guckosko) skrev 2024-09-05 18:38:50 följande:
    Läkare som stympar barn borde bli av med sin legitimation. Utan undantag.
    Du orsakade ditt barn smärta.
    Och är stolt över det.

Det är därför jag anser att alla som utsätter sina barn för detta borde få barnen omhändertagna.
    Gullvivor skrev 2024-09-05 17:19:38 följande:
    Nej, jag vet inte om han vill omskäras. Jag gör det ändå för att jag vill han det bästa. 

Kan man inte vara icke-muslim och samtidigt omskuren, eller vad menar du?

Judar också, det är sant. Men att han skulle konvertera från islam till judendomen kanske inte är jättetroligt.
    Annars är omskärelse bara motiverat när det är av medicinska skäl.

Frågar igen, skulle din gud straffa dig om du inte stympar ditt barn?

Och varför skulle han skaffa förhud, för att sedan kalla det för ett misstag som vi människor måste rätta till? Om vi sen inte vill förstöra hans skapelse, så ska vi straffas?

Är det inte så då att man även bör rätta till guds misstag gällande döttrarna? För vissa tycker ju att döttrar ska könsstympas också enligt guds påbud? 
    Om det vore lagligt skulle ni utföra det med? För det är väl inte bara männen som blev skapade fel?

Jag tycker bara att det är ett så konstigt resonemang, och särskilt av dem som kallar Gud för perfekt. Gud verkar ju inte alls vara särskilt perfekt, när han skapar oss människor så fel hela tiden?

Anonym (Smulpaj) skrev 2024-09-08 04:20:08 följande:
    Det hade jag utan tvekan tyckt. Rasism är inte för mig.
    Rasism är alltså att  tillgodose barnens / människans rätt till sin kropp?
    Anonym (Smulpaj) skrev 2024-09-08 05:03:31 följande:
    Anmält
    Anmäld för att hen ställde frågor utifrån topic?
Svar på tråden Omskärelse, accepterat?