Inlägg från: Anonym (Usch) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Usch)

Omskärelse, accepterat?

Och Ts funderar förstås på att slicea av de inre blygdläpparna på ev kommande lillasyster? Vissa anser ju det vara "snyggare" och framtida komplikationer är väl att jämföra med manlig omskärelse så klart flickan ska ha en snygg streckfitta som äldre!

Tillåt mig att spy!Kräks

• Anonym (Usch)
    Gullvivor skrev 2024-09-04 22:15:40 följande:
    Det är inte skadligt att omskära en pojke och den dag det eventuellt skulle bli olagligt kanske man kan börja provoceras av folk som gör det illegalt på sina barn. 
    Innan dess är det bättre om man håller munnen stängd och fokuserar på ens eget liv. 

"Många trådar" ja men visst.. Detta är första gången jag ens nämner min sons omskärelse som skedde för några månader sedan. Så det där var en lögn, dessutom har jag innan diskuterat omskärelse i en tråd för 2 år sedan och då hade jag ingen son. Jag svarade på frågan trådskaparen hade och har inget syfte öht att få medhåll.
    Håller du munnen stängd och fokuserar på ditt eget liv när idioter, helt lagligt, bränner Koranen? Du är helt obrydd eftersom det är korkat att ifrågasätta lagar?
    Du tycker de som gjorde upplopp är löjliga lagbrytare?

Eller röstar du på partier som tycker det är orimligt viktigt att förbjuda att bränna religiösa skrifter?
  • Anonym (Usch)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2024-09-02 23:07:05 följande:

Anonym (Usch) skrev 2024-09-02 11:36:53 följande:

Och Ts funderar förstås på att slicea av de inre blygdläpparna på ev kommande lillasyster? Vissa anser ju det vara "snyggare" och framtida komplikationer är väl att jämföra med manlig omskärelse så klart flickan ska ha en snygg streckfitta som äldre!

Tillåt mig att spy!Kräks

Att det ser trevligt ut är inget argument ditt stolpskott. 

Nej han är inte muslim och jag är inte helsvensk. och vart fan har du fått att jag lägger mig platt ifrån? Jag ville endast veta hur andra såg på det här och som jag skrev tidigare har vi inte bestämt oss och att vi ska diskutera mer. Men dumt jävla forum att fråga sånt om då det för det mesta är 50 åriga kärringar som sitter och ska tycka o tänka om saker dom har 0 koll om. 

och att Anynom Usch sitter och skriver att jag förstås ska slicea en dotter om jag får det, är du sjuk i huvudet? 

tar inte åt mig när ni sitter och skriver att ni ser ner på mig som mamma eller att jag genomgår barnmisshandel. Det är väl lagligt i Sverige av en anledning? :) 

Börjar dock överväga omskärelse nu så ni vet! Har varit i kontakt med läkarhuset och fått mycket bra information! 

Varför är jag sjuk i huvudet när jag gissar att du kommer göra samma på en eventuell dotter som du planerar att göra på din son?
    Varför skulle det vara värre att utsätta en tjej än en kille?

Skär bort dina egna inre blygdläppar istället om du nu så gärna vill stympa någon, men freda din son snälla!
  • Anonym (Usch)
    Gullvivor skrev 2024-09-05 09:56:21 följande:
    Öh ja, jag höll mig undan upploppen och anser att det bästa svaret till människor som bränner Koranen är att inte visa den reaktion de är ute efter. 
    Men sedan när politiker föreslår ett förbud så håller jag givetvis med (eftersom jag tycker det borde vara olagligt). 

På samma sätt kan ni engagera er politiskt för ett förbud mot omskärelse istället för att bete er som att man torterat sitt barn bara för att man gör något man själv tycker är rätt + är fullt lagligt.
    Klokt. Då den extrema känsloutspårningen vissa muslimer (de behöver inte ens vara religiösa) uppvisar i samband med bokbål som triggar extremister att bränna böcker. Hade de bara ryckt på axlarna så hade ingen blivit kändis av att bränna koraner, eller tänt på för att få reaktioner världen över.

Så du hade accepterat att sluta stympa fler barn om det blev olagligt?
  • Anonym (Usch)

Hur är det egentligen?

Visst måste man betala kostnaden för stympningen själv? Och då menar jag inte någon supersubventionerad vanlig VC-räkning utan betala vad det faktiskt kostar.
    Är det enbart ljusskygga läkare som gör detta?

• Anonym (Usch)
    Anonym (Sjukt) skrev 2024-09-05 16:31:21 följande:
    Men tänk vilket kaos det skulle bli. Upprörda muslimer som anklagar för islamofobi och allt. Se bara på koranbränningarna. 
    Det är inte bara muslimer tyvärr. Judar och vissa kristna med.
    Barnstymparna skulle gå runt med plakat på demonstrationer:

"Min rättighet är att skära småpojkar i underlivet! Rasism att inte få vanställa pojkar!"

"Skär av förhuden, så slipper vi lära pojkbarn att tvätta snoppen, jag som förälder vågar inte prata om den kroppsdelen. Sämre onani och sämre sex i framtiden är en fördel!"

"Gud gjorde fel när h*n skapade min pojke-nödvändigt att rätta till felet, fram med kniven!"

"Jag fick en kroppsdel avskuren, därför är det min rätt att vanställa mina pojkar på samma sätt!"

Det är så sjukt! Det är verkligen att jämföra med att skära bort ögonlocken, en bit av örat eller flickors inre blygdläppar. Ni som är för stympning av friska kroppsdelar, hade ni tyckt att det var okej om min kultur sa att ögonlocken eller örsnibbarna ska skäras bort på nyfödda pojkar? Eller hade ni brytt er om mina barn och velat ha en lag som skyddar barn från att vanställas?
  • Anonym (Usch)
    Anonym (Smulpaj) skrev 2024-09-08 04:20:08 följande:
    Det hade jag utan tvekan tyckt. Rasism är inte för mig.
    Du menar att det skulle vars rasism att tycka att det är fel att skära av barn örsnibbarna om det ingick i min kultur? Att det är rasism att tycka att vissa kulturella inslag är barbariska? 

Jag hoppas att jag missförstår dig.
    Jag har varit emot rasism i hela mitt liv. Det ingår i "Allas lika värde" att ha rättigheten till sin egen kropp. Ingen annan ska ha rätten att vanställa den.
  • Anonym (Usch)
    Anonym (Smulpaj) skrev 2024-09-08 05:03:31 följande:
    Anmält
    Hahahah varför då? Vad tyckte du var så fel med det inlägget? 
    Du kanske är emot fria diskussioner? Anmäler istället för att svara då du inte har något bra svar.
    Stackars modsen på familjeliv som måste gå igenom okynnesanmälningar!
Svar på tråden Omskärelse, accepterat?