• Anonym (Mipp)

Hur börjar ni dejta?

Min dejt säger att man börjar alltid förhållanden genom att ha sex. 
    jag är ändå ca 50 år o jag har börjat mina förhållanden genom att dejta normalt. Inte genom att knulla.
    hur gör ni?

• Svar på tråden Hur börjar ni dejta?
  • Anonym (Charlotta)

Jag (jämnårig med dig) håller med dig om att man börjar med att ses på "vanliga" dejter först, typ fika, promenad, middag, osv. innan man har sex. Men jag skull nog inte kalla det för ett förhållande innan man har haft sex. Sedan är det ju lite flytande när det "gills" som ett förhållande, men inte efter bara ett par dejter. 
    Kan det vara något sådant som han menade - att det inte är ett förhållande förrän man har haft sex?

• Fjäril kär

Det finns inga regler för när man dejtar eller blir ihop. Jag är en av dom som blivit ihop på första dejten och därmed både haft sex,  sovit kvar etc och liksom typ aldrig gått hem igen redan dag 1 ..  likväl som jag har dejtat utan sex i över en månad innan man ens kramats till och med. 

Allt är relativt och väldig personligt och man avgör från gång till gång hur man vill göra. Ibland klickar allt och känns självklart samma kväll och Ibland får man vänta in det lite innan man är i fas och synkar. 

Själv är jag snart 50 och gör helt enkelt som jag vill beroende på hur det känns 

• Anonym (Agneta)

Jag kvinna strax 50 , ligger gärna på första dejten men det betyder inte att man per automatik är ihop. Jag kan vara jättesugen på sex på första dejten men kanske inte alls känner för att bli ihop med killen.  Ibland är man bara attraherad och kåt. 

Däremot har jag märkt att en del män gärna kör den frasen att man är ihop när man ligger för att det är ett fult sätt att bli kk på . Dom vill ha en kk men kan inte stå för det utan kamoflerar det med att vara ihop men det visar sig rätt fort hur det var med den ärligheten... 

• Anonym (Isa)

Vad betyder det att dejta "normalt"?

Är i samma ålder som dig, och har varit tillsammans med ganska många karlar(i mitt liv) men jag har varken träffat eller dejtat någon på samma sätt.

Dom flesta jag har haft ett förhållande med har jag träffat i skolan, på arbetet eller genom bekanta..Så vi kände varandra innan vi inledde något.

• Anonym (Könsjukdomar)

Är försiktig med sexet.Det kanske inte alls är bra!

• Anonym (50 o dejtar)

Och när man har sex och setts  ganska ofta och har sex varje gång, men man kommer ingenstans I relationen. 

varför lyckas jag träffa alla trasiga män som aldrig vet vad de vill, hålla dörrar öppna och köra med märkligt spel. 

jag är ändå tydlig med vad jag vill ganska tidigt. 

Alla mina dejte är olika - ibland sex första ibland dröjer det men det är som jag alltid dras till de som behöver fixas 🤣

• Anonym (Mipp)
    Anonym (50 o dejtar) skrev 2024-09-08 12:31:21 följande:

Och när man har sex och setts  ganska ofta och har sex varje gång, men man kommer ingenstans I relationen. 

varför lyckas jag träffa alla trasiga män som aldrig vet vad de vill, hålla dörrar öppna och köra med märkligt spel. 

jag är ändå tydlig med vad jag vill ganska tidigt. 

Alla mina dejte är olika - ibland sex första ibland dröjer det men det är som jag alltid dras till de som behöver fixas 🤣

Exakt Varför är de alltid sex? 
    Vi vill inte visa öppet att vi ses ännu och då menar han att då finns de ju inget annat att göra. då är de bara sex kvar. Känner oxå att han är väldigt ointresserad av mig som person. Han frågar inget o när jag väl säger nåt så avbryter han o pratar om sitt eller nåt helt annat. 

jag vill ha djupa konversationer o göra roliga saker tillsammans. Inte bara ligga o hångla o ha sex i hans soffa. Känns så billigt 

Har inte dejtat på flera år o när jag väl gör de så blir de så här. Orkar fan inte 

• Anonym (Agneta)
    Anonym (Mipp) skrev 2024-09-08 13:20:05 följande:

Vi vill inte visa öppet att vi ses ännu och då menar han att då finns de ju inget annat att göra. då är de bara sex kvar. Känner oxå att han är väldigt ointresserad av mig som person. Han frågar inget o när jag väl säger nåt så avbryter han o pratar om sitt eller nåt helt annat. 

jag vill ha djupa konversationer o göra roliga saker tillsammans. Inte bara ligga o hångla o ha sex i hans soffa. Känns så billigt 

Har inte dejtat på flera år o när jag väl gör de så blir de så här. Orkar fan inte 

Då låter det som att han inte är intresserad av dig utan bara vill ha sex. 

Du får kanske fundera lite på hur du alltid hamnar med män som bara vill ligga och är ointresserad av dig?   Du kanske är för snäll? Har otydliga krav? Eller dras till en sorts personlighet som egentligen inte är bra för dig? Etc etc.. 
  • Anonym (Kenth-Lennarth "Klittan" Isaksson)

Då är han nog mest intresserad av att knulla/knolla om han säger så.

Varning på den. Desperat om jag får gissa.

• Anonym (abc123)
    Anonym (Mipp) skrev 2024-09-01 18:49:39 följande:
    Hur börjar ni dejta?

Min dejt säger att man börjar alltid förhållanden genom att ha sex. 
    jag är ändå ca 50 år o jag har börjat mina förhållanden genom att dejta normalt. Inte genom att knulla.
    hur gör ni?

Känns jävligt torftigt att inleda ett förhållande genom att behöva knulla.
  • Fjäril kär

Och ändå nånstans köper du konceptet genom att fortsätta träffas? 
    Han ser väl att dina krav inte var så viktiga kanske när ni väl börjat träffas och du ändå godkänner hans beteende?  
  • Anonym (Könsjukdomar)
    Anonym (abc123) skrev 2024-09-08 20:53:58 följande:
    Känns jävligt torftigt att inleda ett förhållande genom att behöva knulla.
    Antar att det är normen att göra så .Men alla tänker inte så.
  • Anonym (50 o dejtar)

jag trodde nu som 50 årig singel att man kommit bort från just spl. jag var supergulliga redan efter typ 3 träffen att jag inte ville ha något casul. 

vi har alltid superkul när vi ses, pratar massor om både högt o lågt och sällan sex så fort vi ses utan oftast på dagen efter- . sover alltid över. 

Nu har jag bestämt att sätta ner foton och blir det någon mer gång så ses jag inte om det är för att vara sporadiskt 

Då får de vara upp till han - tänker lite hans förlust

• Anonym (Kenth-Lennarth "Klittan" Isaksson)

Enkelt. Han tänker främst på att få doppa snoppen, annars ligger man lågt med det där.

Svar på tråden Hur börjar ni dejta?