Anonym (Emmy) skrev 2024-09-01 20:58:14 följande:
förstår att ?tid för överlevnad? är det du tänker just nu.
kan såklart inte ge ett svar i eRut specifika fall men tänker att det kanske inte är antal dagar/veckor/månader Som är avgörande. Hur mår du just nu? Hur ser ert nätverk ut? Är det någon gång man ska be om hjälp så är det nu!
som svar på din fråga har jag i min närhet haft en som dog tre veckor efter diagnos och en som avled efter fyra år.
alldeles oavsett -avboka allt annat just nu. Sitt hos din anhöriga som är sjuk. Prata minnen om det går -annars var där några timmar per dygn. Håll handen. åk sen hem eller ta en långpromenad.
har du andra anhöriga? dela isåfall upp tiden ni vakar men ta också hand om varandra under tiden.
din TS säger inte så mycket om varken sjukdomen eller er relation men det här var mina spontana känslor.
skickar tankar och 🥰
Tack va gulligt av dig :)
jag är rädd min anhörig ska råka googla o förstå att inlägget handlar om hen, så därför jag inte vågar skriva för mycket. Vet såklart att överlevnad är så oerhört individuellt men vill ändå höra era berättelser. Ledsen kort svar när du skrivit så långt, men har ingen ork skriva mer tyvärr, men uppskattar ditt svar!