• Anonym (Kärlek på jobbet)

När berättar man för kollegorna om relationen?

Jag och min kollega har dejtat varandra i ca 2 månader nu. 

Vi jobbar på en ganska liten arbetsplats och har börjat prata om när det är läge att berätta för kollegorna att vi ses.

Eller väntar man med att berätta tills man har bestämt sig för att vara tillsammans?

Någon som varit en sån situation eller som har några goda råd? :)

• Svar på tråden När berättar man för kollegorna om relationen?
  • Anonym (Hr)

Don't shit where you eat...

• Anonym (Samma)

Var i samma situation för några år sedan. Vi lät det bara synas rent naturligt. När folk frågade sa vi bara att "Ja, vi dejtar/är tillsammans". 

Anonym (Hr) skrev 2024-09-04 19:21:12 följande:

En bra poäng, men arbetsplatsen är ju statistiskt jättevanligt att träffa sin partner på. Och hade jag följt ett råd likt ditt hade jag inte suttit här med man och barn nu. 😉 
    Anonym (Hr) skrev 2024-09-04 19:21:12 följande:

Jobb kan man alltid hitta nytt. Lev livet, njut och var glad tycker jag är trevligare :)
    Anonym (Samma) skrev 2024-09-04 19:26:41 följande:

Var i samma situation för några år sedan. Vi lät det bara synas rent naturligt. När folk frågade sa vi bara att "Ja, vi dejtar/är tillsammans". 

En bra poäng, men arbetsplatsen är ju statistiskt jättevanligt att träffa sin partner på. Och hade jag följt ett råd likt ditt hade jag inte suttit här med man och barn nu. 😉 

ok, ja det är ju också ett sätt. Jag tänker nog bara att vi behöver vara lite mer öppna med vad som händer eftersom vi är så få. Risken annars kanske blir att det börjar viskas och tisslas. 

Men det funkade för er, så definivt något att tänka på :)

• Anonym (Abc)

De har nog redan fattat.

• Anonym (Mis)
    Anonym (Kärlek på jobbet) skrev 2024-09-04 22:10:30 följande:

ok, ja det är ju också ett sätt. Jag tänker nog bara att vi behöver vara lite mer öppna med vad som händer eftersom vi är så få. Risken annars kanske blir att det börjar viskas och tisslas. 

Men det funkade för er, så definivt något att tänka på :)

De vet nog redan. Folk är inte dumma. 

Hur gör ni om det inte håller? Om den ena vill göra slut men inte den andre? 

• Anonym (Mis)
    Anonym (Kärlek på jobbet) skrev 2024-09-04 22:08:14 följande:
    Jobb kan man alltid hitta nytt. Lev livet, njut och var glad tycker jag är trevligare :)
    Så du tänker sluta på den arbetsplatsen?
  • Anonym (Tea)

Om nån av er kan tänka sig att byta jobb så visst. Tror inte det är bra att gå och nöta på varandra så pass mycket, kommer bara sluta med separation. Har sett det några gånger på mina arbetsplatser. 

• Anonym (inte korp)

många olyckskorpar i tråden.

On Topic: jag hade ändå väntat i mer än 2 månader att berätta. lämpligast är att berätta för en chef, inte plinga i glaset på morgonfikan.

PS. Läste nyligen (i DN vill jag minnas) att mötas på jobbet inte är vanligast längre, dvs det är inte statistiskt vanligt längre, däremot är mötas online det. 

Anonym (Abc) skrev 2024-09-05 05:33:34 följande:

De har nog redan fattat.

Tack för ditt goda råd, precis det jag efterlyste :)
Svar på tråden När berättar man för kollegorna om relationen?