Inlägg från: Anonym (Den kvinnliga) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Den kvinnliga)

Korta killar...varför?

Anonym (Rob) skrev 2024-09-05 18:18:00 följande:
    Övervikten i samhället måste vi ta på allvar. Många människor blir sjuka eller dör pga övervikten. 
    Ingen som har bmi 20-25 dör av övervikt!

OnT
    De flesta korta killar som jag känner är som vilka normala killar som helst. Åtminstone vill man tro att de inte tänker som kortisarna på familjeliv.

Jag har inte haft någon relation med dem, så jag kan förstås inte vara helt säker. Den enda gången jag stött på fenomenet rejält, är på FL. Här är det alltid i kombinationen av kompensation + projicering mot kvinnor.

Det är lite lustigt. Man får hoppas och anta att det inte speglar verkligheten, utan att det är alla bittra kortisar som hittat hit.

• Anonym (Den kvinnliga)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-09-05 19:08:50 följande:
    Mäns bukfetma är farlig.
    Många kvinnor med övervikt har extravikten på lår och rumpa, inte farligt. Inte hälsosamt heller, men i jämförelse med mäns bukfetma så kan dessa kvinnor nog sova gott om natten.
    Undrar hur många som har bukfettma eftersom det låter här som att alla har det?

Fett på lår och höfter vid bmi 20+ är inte alls dåligt.

www.aftonbladet.se/halsa/a/KvMl95/paronformade-kvinnor-lever-langre
  • Anonym (Den kvinnliga)
    Anonym (Den kvinnliga) skrev 2024-09-05 19:23:06 följande:
    Undrar hur många som har bukfettma eftersom det låter här som att alla har det?

Fett på lår och höfter vid bmi 20+ är inte alls dåligt.

www.aftonbladet.se/halsa/a/KvMl95/paronformade-kvinnor-lever-langre
    Ursäkta Oftopic men missade få med denna länk också.
    illvet.se/halsa/apple-eller-paronform-din-kropp-avslojar-risken-for-att-do-for-tidigt

Har inte så mycket mer att komma med om korta killar så jag svarar mest på oftopic just nu. ;)
  • Anonym (Den kvinnliga)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-09-05 19:28:21 följande:
    Min väninna hade utslitna knän och alla extrakilon just på lår och rumpa. I förlängningen innebar hennes övervikt att båda knälederna var tvungna att bytas ut.
    Så bra är det ju inte.

Sen om man ligger på ett hyfsat BMI så är det säkert lugnt. Nu talar jag om mer övervikt än så.

Männens bukfetma är rent livsfarligt. Kvinnors feta rumpor och lår tar knappast livet av dem. Men för många kilon är ändå inte bra.
    Nej, jag talade om bmi mellan 20-25 som svar till Rob.
  • Anonym (Den kvinnliga)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-09-05 19:28:21 följande:
    Min väninna hade utslitna knän och alla extrakilon just på lår och rumpa. I förlängningen innebar hennes övervikt att båda knälederna var tvungna att bytas ut.
    Så bra är det ju inte.

Sen om man ligger på ett hyfsat BMI så är det säkert lugnt. Nu talar jag om mer övervikt än så.

Männens bukfetma är rent livsfarligt. Kvinnors feta rumpor och lår tar knappast livet av dem. Men för många kilon är ändå inte bra.
    Övervikt vid hög bmi är inte bra för något kön. Jag diskuterade bara Robs syn på övervikt bmi 20-25.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Korta killar...varför?