• Anonym (Ts)

Sonen swishade för mycket, borde inte vännen skicka tillbaks?

Vi var ute ett gäng och hade skoj, familjer alltså med barn. Det blev så att en familj och våran son gick och åt samtidigt, och då betalade pappan i familjen för min son för de tog allt på samma beställning.

Sedan så hörde sonen fel på hur mycket maten gått på, han swishade 153 kr till pappan. (Det hade gått på 103)

Sedan kom pappan fram till min sambo och sa: **sonen namn*** är väldigt generös när han swishar, bra driks!!!

Sedan hände inget mer... skulle ni swishat tillbaks pengarna till sonen? Sonen är 14...

Eller skulle ni behållt dem?

• Svar på tråden Sonen swishade för mycket, borde inte vännen skicka tillbaks?
  • EpicF

Jag skulle självklart swischat tillbaka. Är en självklarhet när någon swischat för mycket pengar. Och det borde absolut en vuxen person förstå. 

• Tow2Mater

Pappan lämnade väl resten som dricks eftersom han forstod det som att pojken gav det, det är ju inget som kan tas tillbaka.

• Tecum

Jag skulle naturligtvis frågat om det var meningen att betala mer, och om inte hade jag swishat tillbaka femtilappen. Pappan är en otrevlig snåljåp. Varför sa inte din sambo att han fått för mycket?

• Anonym (IKEA)
    Anonym (Ts) skrev 2024-09-06 17:25:20 följande:
    Sonen swishade för mycket, borde inte vännen skicka tillbaks?

Vi var ute ett gäng och hade skoj, familjer alltså med barn. Det blev så att en familj och våran son gick och åt samtidigt, och då betalade pappan i familjen för min son för de tog allt på samma beställning.

Sedan så hörde sonen fel på hur mycket maten gått på, han swishade 153 kr till pappan. (Det hade gått på 103)

Sedan kom pappan fram till min sambo och sa: **sonen namn*** är väldigt generös när han swishar, bra driks!!!

Sedan hände inget mer... skulle ni swishat tillbaks pengarna till sonen? Sonen är 14...

Eller skulle ni behållt dem?

Killen är 14 år gammal och som vuxen borde man förstå att det blev lite fel.
    Märkligt och självklart skickar man tillbaka 50 kr.
  • Anonym (Erfaren_man)

Korkad far! I Sverige finns ingen anledning alls att betala dricks på restauranger. Och pappan borde ha fattat att en 14-åring absolut inte betalar 50% dricks. 

Men släpp detta. Ge stackars grabben en 50-lapp, och gå sedan vidare med era liv. 

• Anonym

Men herregud vilken dumfan!
    Jag fick för ett ögonblick för mig att han trodde att grabben av någon anledning hade dricksat HONOM men det har jag väl fel i, hoppas jag?

• Kvinna7

Självklart swishat tbx! Dålig stil av en vuxen att göra så. Personen hade sjunkit i mina ögon. Sen är inte jag den som är den utan hade sagt till personen att sonen swishade för mycket så skicka tillbaka resten tack.

• Anonym (Lie)

Pappan trodde att sonen dricksade 50 kr och tycker att han är en bra och generös grabb.
    Pappan har inte behållt dessa pengar själv och nu tycker ni att pappan ska ta av sina pengar och swisha tillbaka? Jag som förälder hade bara låtit det vara och swishat mitt barn 50 kr. Hade inte bett den andra familjen stå för att sonen råkade göra fel.

• Queen81

Självklart hade jag swishat tillbaka, direkt. Hade definitivt inte tänkt att fjortonåringen skickade lite extra för att vara trevlig. Aldrig.

• Anonym (P)

Jag hade inte gått på pappan om att skicka tillbaka pengarna, men han hade sjunkit som en sten i mina ögon efter det och det hade absolut påverkat umgänget.

Svar på tråden Sonen swishade för mycket, borde inte vännen skicka tillbaks?