Koll, svartsjuka
Hej, allesamman.
Jag vet inte vad jag ska göra och ber om era råd. Min kille har sedan vår relation tog start haft problem med svartsjuka. Han sa han var svartsjuk och ville inte jag skulle märka det på han. Han uppför sig som man ska annars och vi har det bra. Det är på konstiga sätt det visar sig på. Jag har tänkt på när det har blivit en situation eller en rad mängd situationer att han avslöjar sin svartsjuka orsaken. Det är konstiga anledningar. Jag misstänker han har autism, är på spektret, är mycket smart.Han bryr sig inte bli utredd för det. Ingen annan i vår omgivning som jag vet tänkt som jag. Det är svårt tala ut när han avslöjat sin svartsjuka. Han förstår inte han gör fel. Han erkänner när det gått en tid eller när han inte kan hålla det inne. Jag kan leva i en tro att han slutat vara på det sättet, men det kommer alltid tillbaka. Han säger han blir osäker och då gör han sånt. Hans svartsjuka skiljer sig från vanliga jag läst på om. Han trycker inte ner mig. Han hotar mig inte. Han slår mig inte. Han är rädd om mig. Jag har ADD. Avbrutna tankar, sårbar för stress. Han skyller på min ADD för att han måste ha den kollen om jag glömmer viktiga saker i mobilen och datorn. I gengäld vill han jag ska kolla hans mobil och dator, men det är inget som jag vill. Han tycker inte vi ska ha hemligheter för varann. Han kritiserar om han tycker jag har läst om något skamligt, om han kommer på mig. Jag får det i baknacken om jag inte raderar något som jag ska tänka han ser på sätt jag inte gör. Jag läser om allt, mellan himmel och jord. Han tycker inte om skvallertidningar som visar naket. Han vill inte jag läser, ser bilder, köper de tidningarna. Säger då att jag stöttar det. Samma om jag läst något på nätet på forum han inte tycker om. Hur ska jag få han att prata ut med mig? Snälla, inga elaka svar.