• Anonym (Dags för hyckleriet att ta slut)

Varför får bara kvinnor påstå det?

Gång på gång säger många kvinnor att sex är inget man måste ha och inget grundläggande till männen som både saknar en sexpartner men även för män i ett sexuellt förhållande med en kvinna där mannen får inte sexlivet han vill ha. 

Men gång på gång säger många kvinnor motsatsen att sex är något man måste ha när der handlar om utan att många påpekar hyckleriet när kvinnor får problem som gör att de kan inte få sex eller ett bra sexliv. Det ska vara orättvist när kvinnor får inte som de vill ha det sexuellt. 

Exempelvis i denna artikel så står det 
    www.nyan.ax/ledare/det-handlar-om-kvinnans-ratt-till-liv/
    Exempelvis i denna artikel så står det:
    De amerikanska kvinnorna har förlorat rätten till ett fullvärdigt liv ? där det ingår både sex och tillgång till god hälsovård.

Är det inte dags att hyckleriet upphör eller att kvinnor också säger att sex är något de ska kunna bli utan och det är aldrig orättvist när de inte kan ha sex

• Svar på tråden Varför får bara kvinnor påstå det?
  • Anonym

Kvinnor är individer och kan ha olika åsikter

• Anonym (V)
    Anonym skrev 2024-09-06 22:33:55 följande:

Kvinnor är individer och kan ha olika åsikter

Jag förstår inte varför det är så otroligt svårt att förstå för ts? 
  • Anonym

Du fattar med andra ord inte innebörden av ?ingen RÄTTIGHET? ?

• Anonym (....)

Fast det är väl ingen som säger, att kvinnor måste få ha sex på så sätt, att män som inte vill ska tvingas ha sex med dem? Utan en partner måste de ju skaffa själva, och det gäller båda könen såklart. Du rör ihop olika saker, och det gör det inte lättare för dig på dejtingmarknaden.

• Anonym (V)

Är inte män hycklare då som vill droga kvinnor med ett nyuppfunnet piller för att ha sex med och samtidigt som de snackar om gemensam njutning och lust vid sex?

• ClumsySmurf
    Anonym (V) skrev 2024-09-06 22:38:09 följande:
    Jag förstår inte varför det är så otroligt svårt att förstå för ts? 
    Jag är helt övertygad om att han förstår men att han har så svåra problem med mindreading att han inte förstår hur hans BS uppfattas.

• ClumsySmurf
    Anonym (V) skrev 2024-09-07 00:50:36 följande:

Är inte män hycklare då som vill droga kvinnor med ett nyuppfunnet piller för att ha sex med och samtidigt som de snackar om gemensam njutning och lust vid sex?

hycklare, jag vet inte, det är ju på något sätt ett hycklande men vad kallar man en lögnare?
  • Anonym (Jonå)

OK, den här stackaren verkar ha förvillat sig från en åländsk fb-grupp, jag är jätteledsen för det.
    Det finns en gemensam grop där alla de som inte är de är skarpaste besticken är samlade, och han verkar tyvärr ha letat sig ut därifrån. Ni får göra som resten av oss ålänningar gör, vi använder de här stackarna som praktexempel för vilka man ska hålla sig borta från. 

• Anonym
    Anonym (Jonå) skrev 2024-09-07 01:10:40 följande:

OK, den här stackaren verkar ha förvillat sig från en åländsk fb-grupp, jag är jätteledsen för det.
    Det finns en gemensam grop där alla de som inte är de är skarpaste besticken är samlade, och han verkar tyvärr ha letat sig ut därifrån. Ni får göra som resten av oss ålänningar gör, vi använder de här stackarna som praktexempel för vilka man ska hålla sig borta från. 

Hahaha, av någon anledningen associerade min hjärna direkt till någon scen ur en Johnny English-film (som jag annars inte alls gillar och det är inte alls mitt bräde) där agenten står och gör bort sig mitt i en begravning och hans chef (eller kollega eller nåt) dyker upp och måste ursäkta allt med att han är en förrymd krick från nåt boende.

Ditt tappra försök till räddning är hedervärt men för tankarna till något liknande!
  • Anonym (Hur rättighet?)

Varför pratar du om rättigheter till sex och sen länkar till en artikel angående aborter?
    Finns inget i den artikeln du hänvisar till som handlar om rättighet till sex för kvinnor och män.

Sen måste du sluta ställa kvinnor och män mot varandra, jag känner ingen  varken kvinna eller man som säger att det ena könet skulle ha rätt till sex för att
    man tillhör ett visst kön.
    Men självklart kan vissa kvinnor och vissa män utrycka åsikter men det är ju inte så att män anser en sak och kvinnor en annan när det gäller rättigheter

Jag känner inte en enda man som säger sig ha rätt till sex och inte heller någon kvinna som säger sig ha rätt till sex. Ingen har rätt till en annan persons kropp om den inte vill ha sex.
    Man är två om att vilja ha sex, däremot om man har en partner kan man prata om att båda vill vara nöjda med sexlivet och om man vill sex med en person kan man inte bara tänka på sig själv då kommer ingen vilja ha sex med en igen.
    Sen kan man prata om saker som kan störa sexlivet och behöva ta till saker som kan hjälpa. Både män och kvinnor kan få hjälp av läkare te x med potensproblem,
    sköra slemhinnor osv. 
    Det är ju en sak att söka för fysiska problem som stör sexlivet.
    Men ingen har ju rätt till sex, man måste ju träffa på någon som vill ha sex med en.
    Alla kvinnor och män jag känner tycker precis samma sak, ingen har rätt till sex med någon som inte vill och att sex givetvis inte är en rättighet på någon annans bekostnad.

Hur menar du? om en person man eller kvinna inte hittar en partner som vill ha sex med en ska det ändå vara en rättighet så någon annan ska tvingas att ha sex med personen? vilka ska tvingas till det? Hur ska man utse dom?
    Ska en ensam person kunna vända sig någonstans och be om en person att ha sex med och då in instans beviljar det? man tilldelas någon?
    Ska man kanske ta dömda brottslingar och döma som straff att ha sex med ensamma personer eller hur hade du tänkt man skulle göra om alla ska ha rättighet att få sex?

Svar på tråden Varför får bara kvinnor påstå det?