Inlägg från: Anonym (Dissy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dissy)

Pressad ekonomiskt av ex, behöver juridisk hjälp

Är bostaden verkligen barnets enda trygghet?

Ärligt talat, sälj bostaden! Köp eller hyr något mycket billigare!

Du skriver att barnet är litet, vabbålder, barn är anpassningsbara och om du gör ett nytt boende och flytt roligt, så kommer barnet vara med på noterna snabbt! Och även om inte, om flytten blir tuff, så måste du ta det vuxenbeslutet!

För bostaden är inte barnets trygghet. DU är. Och trygghet är att inte ha ont i magen för att boendet är för dyrt. Är det verkligen värt att vända på varje krona och sälja allt du äger och har, bara för att bo kvar?

Nej sälj och flytta! Det är mitt råd. Så viktigt får inte ett boende vara att det sabbar ekonomin. Och trygghet ligger aldrig i boendet utan i hemmet, och ett hem kan man skapa sig i ett nytt boende!

• Anonym (Dissy)
    Anonym (Naiva Exet) skrev 2024-09-09 21:10:11 följande:
    Nej, boendet är absolut inte dyrt. Ska jag hyra något blir det ännu dyrare per månad. Även om vi skulle hyra något litet.
    Dock det enda återstående alternativet som jag ser det för att frigöra pengar, till exets skulder som inte blir betalda och jag äts upp av de.
    Det känns så j*vla orättvist om jag ska behöva sälja vårat hem för man blir offer för ekonomisk våld.

Men du står och betalar både boende och exets skulder på 10 000 kr i månaden?

Om du säljer behöver du ju inte betala exets skulder? Jag antar nu att dessa är låsta till bostaden, annars hade du väl inte betalat dem.

I din ts skriver du att du måste lägga alla pengar, alla sparpengar och sälja allt för att ha råd med bostaden.
    Att köpa billigare eller hyra lär väl knappast bli dyrare? 

Sedan ekonomiskt våld, om skulderna är knutna till boendet där ditt ex inte bor, så är det väl naturligt att du köper ut honom?

Svar på tråden Pressad ekonomiskt av ex, behöver juridisk hjälp