Inlägg från: Anonym (Emma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Emma)

Någon mer som blir en idiot utan sex?

Att ha en annan människas kropp och närhet ständigt tillgänglig kan ju vara en klar källa till frustration om sexdrift och behov skiljer sig åt. Det är lätt att man söker den typen av bekräftelse i en relation och letar fel på sitt värde om man berövas sex. Det viktiga är klart att man försöker tala om sina behov och kommunicera olikheterna och förväntningarna även om många inte är helt ärliga, t e x om attraktionen sviktat eller kärleken avtagit.

Som någon skriver i tråden är det ju viktigt att ha egna intressen och att söka kickar och bekräftelse på andra sätt och försöka bevara sin självständighet i en relation och inte "sitta ihop" med en partner och göra denne till livets enda mening och källa till tillfredsställelse.

Personligen känner jag sällan lust till sex men kan känna igen frustrationen om jag inte får intellektuell stimulans och utmanas i diskussioner osv. Källan till lust för mig går också via samtal och själslig stimulans och att man kan bevara erotiken i atmosfär och känsla även utanför sängen. Tyvärr saknar många förhållanden dessa ingredienser och letar avsaknad av sexuell lust enbart i fel ände.

Svar på tråden Någon mer som blir en idiot utan sex?