• Harnok

Jag är den eviga singeln

Jag börjar bli jäkligt less på att vara den eviga singeln. Jag har några år kvar till 40 och jag har aldrig haft en partner. Jag är less på att alltid komma hem till en tom lägenhet, aldrig få en kram och ha någon att ligga och mysa i soffan med och se en film tillsammans. Att alltid göra allt ensam är jävligt tråkigt.

När jag var i 20-30 års åldern så var jag ganska aktiv på barer, klubbar och hemmafester. Även en del volontärarbete men aldrig träffade jag någon för det och jag har de senaste åren knappt letat kvinnor för jag har haft en paus då det gjorde mig deprimerad att alltid misslyckas. Jag har inte haft sex på över ett decennium och min penis lär väl rosta igen snart.

Har verkligen testat överallt att träffa folk men det vill sig inte, jag har inga problem med att prata med tjejer men när jag visar intresse för mer så backar dom direkt. Alltså verkligen BACKAR. Som om jag vore ett missfoster.

Detta har fått att jag börjat överanalysera mig själv och letar fel. Har jag ful röst? Har jag en psykopatiskt blick? Är det för att jag är vit? Är det för att jag är kortare än de flesta män? Är det för att jag är lite introvert?

Och det värsta är när man har kompisar, familj och släkt som frågar varje gång man träffas: "När ska du träffa någon då?" och dom föreslår Tinder typ för att det fungerade  för dom.

Hur ska en man som jag hitta en tjej egentligen?

• Svar på tråden Jag är den eviga singeln
  • Harnok

Jag bara längtar till att ha en tjej att krama om, någon att bry mig om. Något att bjuda på middag. Att kunna älska och göra allt för. Jag skulle nog krama ihjäl henne är jag rädd för också.

• Anonym (L)

Det tristaste är att du frågar dig själv om det är för att du är vit. De flesta vita svenska män har inga problem att hitta tjejer. Frågan indikerar att du har värderingar som garanterat bidrar till dina svårigheter även om det sannolikt finns fler orsaker. Men börja med att jobba där.

• Anonym (U)

Kanske visar du intresse för mer för tidigt efter att du börja pratat med någon? 

• Anonym (/)

Känner med dig. Är i ungefär samma ålder och har aldrig lyckats träffa en kvinna. Men tror inte en sekund på att det beror på utseende eller hudfärg då jag ser många vita män med sämre utseende än jag. Men de har ofta ett bra och orubbat självförtroende och mitt är allt annat än så. Vilket kanske inte är konstigt då man alltid blir nobbad (jag vågar försöka och har gjort det mycket men har alltid blivit nobbad när jag försökt IRL). Har försökt på nätet också och har under 17 år skramlat ihop 5 dejter. 1 dejt med 5 olika tjejer. Aldrig mer än en dejt med någon tjej. Klart självförtroendet sviktar då men det blir ju ett moment 22 som är svårt att bryta. Gissar att det är det som spökar för dig med men det kan ju vara annat också.

• Anonym (M)

Att du drar upp din hudfärg är en röd flag. 

• Mandel

Rent krasst så handlar det väldigt sällan om utseendet så länge man verkligen inte ser ut som ett träsktroll eller varit med om en kränkraftsolycka vilket väldigt VÄLDIGT!  få människor gör.
    Dock finns det många av dessa personer som ändå träffar en partner.
    Så länge man sköter sin hygien så hänger det nog mer på den personlighet man har än något med ens utseende.

Hur fungerar du på arbetsplatser? 
    Har du bra relationer med andra män?

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Harnok
    Anonym (U) skrev 2024-09-11 03:56:48 följande:

Kanske visar du intresse för mer för tidigt efter att du börja pratat med någon? 

Ibland har det säkert varit så.
    Mandel skrev 2024-09-11 08:01:31 följande:

Rent krasst så handlar det väldigt sällan om utseendet så länge man verkligen inte ser ut som ett träsktroll eller varit med om en kränkraftsolycka vilket väldigt VÄLDIGT!  få människor gör.
    Så länge man sköter sin hygien så hänger det nog mer på den personlighet man har än något med ens utseende.

Nej jag ser inte ut som ett träsktroll som tur är. Min hygien är väldigt god, tvättar mig och duschar varje dag.

Jag fungerar bra på arbetsplatser och nej jag har inte haft så många killkompisar i mitt vuxna liv.
  • Martins07
    Anonym (L) skrev 2024-09-11 03:41:07 följande:

Det tristaste är att du frågar dig själv om det är för att du är vit. De flesta vita svenska män har inga problem att hitta tjejer. Frågan indikerar att du har värderingar som garanterat bidrar till dina svårigheter även om det sannolikt finns fler orsaker. Men börja med att jobba där.

Det finns ingen vit människa, europeisk utseende kan du säga, färg har inte något att göra. Han har ett annat problem tror jag. Det finns tjejer där ute som är ensamma också och letar efter någon. 
  • Mandel
    Harnok skrev 2024-09-11 11:13:33 följande:
    Ibland har det säkert varit så.
    Mandel skrev 2024-09-11 08:01:31 följande:

Nej jag ser inte ut som ett träsktroll som tur är. Min hygien är väldigt god, tvättar mig och duschar varje dag.

Jag fungerar bra på arbetsplatser och nej jag har inte haft så många killkompisar i mitt vuxna liv.
    Vad tror du är orsaken till att du inte har så många vänner av samma kön?

Vilken typ av arbetsplatser har du varit på och vilken roll har du som person i arbetsgruppen?
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Mer)

Min första fundering är, hur gör du när du visar intresse för mer?

Svar på tråden Jag är den eviga singeln