Inlägg från: Anonym (Katta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Katta)

Lycklig ensam?

Anonym (Gina) skrev 2024-09-11 19:59:58 följande:
    Lycklig ensam?

Det pratas om att man måste ?läka? efter en separation och att det går att hitta lycka i annat. Sitt eget sällskap . vänner . Jobb. Andra meningsfulla saker i tillvaron att lägga fokus på. 

men ÄR det verkligen så? 

för de flesta är väl ändå kärlek , romantisk sådan det mest essentiella i livet , det de flesta söker. Att ha en lycklig kärleksrelation. 

Jag trivs bra i mitt eget sällskap, och skulle kunna umgås med vänner om jag vill. 

men dagarna går och man har bara ett liv. Jag är en kvinna i behov av kärlek i mitt liv . manlig bekräftelse , sex , romantik , kärlek . En djup relation är mittpunkten i mitt liv. Allt annat hamnar i periferi. är det verkligen ovanligt att känna så?

hur gör man för att bli lycklig ensam? 

Jag hade en period på flera år under mitt liv som jag levde ensam. Hade hunnit med en handfull förhållanden och ett äktenskap och trodde jag hade det härligt bra ensam, kunde göra vad jag ville och var fri.
    En dag kom jag till insikt att den ensamma tiden varit den mest destruktiva i mitt liv. 
    Jag lurade bara mig själv att ett liv i ensamhet var lyckligt.
    Så från mig kan du bara få rådet att man är inte lycklig själv, men man kanske tror det.
    Och en dag när man inser det kan det vara väldigt svårt att träffa någon bra igen.
Svar på tråden Lycklig ensam?