Inlägg från: Anonym (…) |Visa alla inlägg
  • Anonym (…)

Underhålls strul!

Har aldrig skickat med mat. 

Tandborste och (speciell sorts) tandkräm + deo, har jag skickat med. Inte duschtvål, handtvål, schampo. 

Har skickat med kläder, både inne- och ytterkläder. Ej handduk. Till viss del har prylar skickats, tex portabla spel, läsböcker, småprylar, gosedjur. Ej större saker som tex cykel, men ibland på vintern pulka, hjälm, skridskor mm. När barnen var mycket små så skickades barnvagn, bilbarnstol. 

Barnen är snart vuxna och packar nu själva så mycket de ids ta med sig och tar själva ev. konflikt om någonting saknas. 

• Anonym (…)
    Anonym (?) skrev 2024-09-12 08:55:59 följande:

Har aldrig skickat med mat. 

Tandborste och (speciell sorts) tandkräm + deo, har jag skickat med. Inte duschtvål, handtvål, schampo. 

Har skickat med kläder, både inne- och ytterkläder. Ej handduk. Till viss del har prylar skickats, tex portabla spel, läsböcker, småprylar, gosedjur. Ej större saker som tex cykel, men ibland på vintern pulka, hjälm, skridskor mm. När barnen var mycket små så skickades barnvagn, bilbarnstol. 

Barnen är snart vuxna och packar nu själva så mycket de ids ta med sig och tar själva ev. konflikt om någonting saknas. 

Och, kan lägga till att med annat barn (annan föräldrakonstellation) så har vi alltid haft dubbla uppsättningar av nästan allt, dvs barnet som kommer till oss behöver inte ta med sig någonting alls om hen inte vill, allt finns här. Även under perioder då vi betalat underhållsstöd. 

Jag har valt att inte ta striden då mina barn mått bättre av att jag skickat med saker i stället för att bråka om det. Umgängesföräldern har också varit gladare när jag bara skickat med utan tjafs. Barnen har haft det bra och det har varit viktigast. 

Men vid mat skulle jag ha dragit gränsen. Det har umgängesföräldern alltid bekostat och ombesörjt själv. Sedan är det ju upp till hen om hen vill äta hotellfrukost eller havregrynsgröt. Det lägger jag mig inte i. 

Svar på tråden Underhålls strul!