Kvinnor, varför vill ni inte ha sex med er partner?
Jag är övertygad om att det var allt för avtändande för henne när jag sa att jag inte ville ha fler barn. Vägde mellan att ha en för mig låtsas dialog. Men tänkte att det var mest rakryggat att säga som det var. Vilket jag ångrar idag, men det var inte lätt att veta då. Sen dess har vi iprincip inte haft sex.
Jag tror inte hon rår för vad hon känner, men hon gör heller inget för att ändra något. Jag märker det när jag försöker prata om sex med henne.
När jag pratar om sex med henne försöker jag att det inte ska landa i att vi inte har sex utan att det ska handla om det sköna och positiva. Hur vill du älska, vad får dig att må bäst osv. Men det har ju inte lett någonstans å andra sidan.
Har hon någonsin varit intresserad av sex, eller mest sett det som ett medel för barnalstring?
Jag undrar eftersom du skriver att hon tappade lusten när hon förstod att det inte skulle bli fler barn.
Är ni intima med varandra på andra sätt? Eller är hon inte intresserad av närhet och beröring alls?
Även om ni har det bra i övrigt, låter det inte som ni är kompatibla i längden, om hon aldrig vill ha någon form av sexuell samvaro med dig (behöver inte vara samlag) samt inte är intresserad av att ändra på det. Hon säger att hon saknar det men inte känner lust. Det kan stämma, men det kan också vara så att hon säger det du vill höra. Hon kanske är nöjd som det är men vill inte förlora dig? Men det är ju inte hållbart i längden.