• Anonym (SophiaM)

Älskarinnan frågar - skall frun få veta att han fortsatt med mig?

Javisst, som rubriken säger, jag var någons älskarinna. Här finns en massa personer med åsikter om det och tro mig, jag förstår det. Jag har gått i den dumma fällan och förälskat mig i en gift man. Lång historia kort. Vi träffades, båda var i ett förhållande då, vi föll pladask för varann och har under vår tid tillsammans (nästan två år) diskuterat vad vi håller på med många gånger. Jag skiljde mej från min man ca halvt år efter att vi träffats, vilket i huvudsak var för min egen skull då jag insåg att jag var inte lycklig i mitt äktenskap och hade inte varit det på länge. 
    Jag och min älskare/pojkvän (vad jag skall kalla honom) var väldigt kära i varann. Han lova mig aldrig att lämna sin fru, men gav mig regelbundna hopp om framtid och när jag var arg på honom så kompensera han det alltid på något sätt. Han sa alltid att han visste inte hur han skulle välja. Jag grät en massa sista tiden vi var tillsammans och han visste om att jag mådde dåligt. i alla fall, hans fru fick veta om oss i slutet av våren. Dom hade självklart en stor kris hemma, men han fortsatt med mig ändå. Jag hade ibland känslan att han fortsatt med mig ifall hon skulle lämna honom. men så gick det ju inte, hon ville fortsätta tillsammans med honom. Ännu dagen före de bestämde att fortsätta tillsammans så ringde han mig och satt in sista hoppet åt mig. Sedan sa han att dom skall fortsätta tillsammans. där lämnade jag honom. detta är nu en tid sen och jag har fortfarande en väldigt stark känsla att jag vill att frun skall få veta att han fortsatte med mig ännu flera månader efter att hon fått veta och han hade ju lovat henne att han har ingen kontakt med mig mer.
    jag har funderat mycket varför jag vill att hon ska veta, är det hämnd, är det för att hon har rätt att veta, är det för att han har allt kvar och jag har inget, är det för att han gav hopp åt mig 1000ggr och sen kasta mig i sopkorgen. Vet inte. 
    hur tänker ni? Skall frun veta att han fortsatt med mig ännu efter att hon fick veta om ?första ronden??
    jag vet att ni är många som vill säga att detta är min egen dumhet, vilket det helt säkert är många gånger men dom kommentarerna kan ni gärna lämna bort.
    jag är kanske mest intresserad att höra sådana personers åsikter som varit i hans frus skor. 

• Svar på tråden Älskarinnan frågar - skall frun få veta att han fortsatt med mig?
  • Anonym (Inte bara ett kuttersmycke)

Har varit älskarinna till en underbar man som nog aldrig hade tänkt sig hamna i den situationen. Men när förälskelse och passionen slår till blir det inte alltid som man tänkt.

Vi bestämde direkt att det som hände mellan oss inte fick påverka hans familj så det var aldrig tal om att han skulle lämna sin fru. Han talade aldrig om henne och familjen. 

Jag kände bara till hennes namn och visste hur hon såg ut.  Erkänner att jag nog aldrig tänkte på henne, det var hans huvudvärk.

Tiden gick och den där förälskelsen började övergå till något annat. Han började tala om hur det skulle kunna vara om vi två hade en framtid. 

Efter många sömnlösa nätter bestämde jag mig för att avsluta vår relation. Inte för hans frus skull utan för hans och vår skull. Det skulle helt enkelt få för stora konsekvenser. 

Jag skulle aldrig i mitt liv ta kontakt med hans fru. Tvärtom gör jag allt för att hålla mig undan för att slippa möta henne.  Inte för att jag har dåligt samvete utan för att hon ska slippa möta sin mans fd älskarinna.

Jag vet att han tillslut berättade för henne om oss. Vi har ingen som helst kontakt idag, det skulle helt enkelt göra alltför ont.

• Anonym (SophiaM)

Tack så här långt för allas åsikter. Jag tar verkligen mej till dom och bra att höra mera ?objektiva? åsikter, än min vänners som varit med hela ?resan?. 

Jag vill inte heller såra frun, hon är tillräckligt sårad. Så det var kanske mitt motiv med att fråga detta att vad är det bästa då jag haft lyckan i mitt liv att aldrig blivit bedragen vad jag vet om. Så var just därför mest intresserad att höra hur någon som varit i hennes skor känner sig och va vill man veta. 

• Anonym (S)

Utgå från dig själv. Om du var frun hade du vilja veta och hur mycket vill du veta? Om du berättar gör det för fruns skull (att hon borde få veta vilken falsk man hon har). Gör det inte för att hämnas. Det blir sällan bra. 

Hade det gällt min man så hade jag viljat veta så mycket som möjligt även om det sårar. Men då kan man konfrontera ta tag i det/lämna. 

• Anonym (stella)

Han har valt henne och har aldrig valt dig. 
    Hon har valt att fortsätta med honom trots otrohet, så vad skulle förändras om hon fick veta att han har varit otrogen mer än hon visste om? 

Tro mig, han är den typen som säkerligen har gjort snedsteg tidigare och kommer att göra det igen. 

Se det som att du duckade för en kula, du hade ju blivit hans nästa offer om ni hade blivit tillsammans. Då hade han vänstrat med någon annan och du hade suttit i samma sits som hans fru gör nu.

Du kommer hitta någon annan så småningom. Glöm honom och hans fru. De har sin lilla överenskommelse. 

• Giftskåneman

Tyvärr har han valt frun framför dig, ooh nu vet frun om hans otrohet, och hon vill vara gift ändå är det inte mycket du kan göra utom att avsluta relationen med honom. Kontakta frun och såra henne än mer är bara grymt. Lycka till bättre med nästa man du hittar

• Anonym (Naida)

Jag förstår inte hur i hela världen man som älskarinna, kan tänka tanken på att ha älskaren i sitt liv? Man ser ju hur personen behandlar sin fru? Har man ett utpräglad självskadebeteende eller något?

Jag hade aldrig gett mig i lag med en man som är kapabel att föra den han påstår sig älska bakom ljuset, 

Nej, Ts tacka din lyckliga stjärna att det inte blev ni ,såvida du inte är sugen på att byta roll med frun inom några år?  

• Anonym (JC)

Hej!

Jag har också varit den vid sidan av och vi träffades precis som ni upptagna där jag insåg jag inte var lycklig och skilde mig. Han gjorde inte det men tyckte han kunde ha kvar mig vid sidan av samtidigt som han regelbundet slogs av ångest/rädsla för att åka fast och bröt. Detta är nu 4 år sedan och vi har inte träffats på det sättet på länge även om han försökt med jämna mellanrum. Numera tycker jag bara han varit ett svin och ser honom helt annorlunda. Både känslor och attraktion är döda men jag är tyvärr sabbad av upplevelsen även om jag såklart satt mig själv i den urusla situationen. 
    Har också som du känt hämnd tankar under åren just för han skadat mig så brutalt men jag har avstått. Tanken på att jag berättar och hon lämnar honom och han då kommer springandes till mig vill jag inte råka ut för. Då skulle han kommit självmant för längesen. 
    Numera tycker jag mest synd om hans fru dessutom som inte har en aning om vad han är kapabel till. Hon har dessutom dykt upp i ett jobbsammanhang(och vet vem jag är) så karman bara fortsätter slå känns det som. 
    Han lär vara otrogen igen, om han inte redan varit det men hon stannar säkert då också. Nu vill jag bara lägga honom och allt som var bakom mig och se det som att relationen i alla fall tog mig ur mitt dåliga äktenskap.

• Cathariiina

Jag tycker att du ska låta den familjen vara ifred nu. Förstör inget mer. Vad tjänar du på att berätta detta för frun nu, hon blir jättearg och tar ut skilsmässa, och barnen blir skilsmässobarn? Barnen har inte gjort dig något, men DU har (varit med och) riskerat deras trygghet. Mannen lär inte komma tillbaka till dig ändå, för vem vill vara med en skvallertacka? Låt dom vara bara, skaffa dig någon ny karl som är singel och bara din!

• Anonym (Claes, 19 cm)

Berätta, men var beredd på att du sätter igång en riktig circus.

Kan bli både jobbigt och obehagligt, förbered dig på det.

• Anonym (B)
    Anonym (Hm) skrev 2024-09-12 22:24:41 följande:

Det är en svår fråga. Jag är själv frun som blivit utsatt för otrohet och det första jag tönkte var att du skulle berätta, sen fick jag tvivel. Det tog mig 5 år att komma över otroheten och än idag påverkar den oss. Om du har släppt och gått vidare från honom nu så skulle jag nog inte vilja veta Vad som hänt förr. Den största skadan är redan gjord. Är han otrogen med någon annan  i framtiden kommer det komma fram till henne ändå. Allt kommer alltid fram tids nog. 

"Allt kommer alltid fram tids nog" Gör det verkligen det? 
Svar på tråden Älskarinnan frågar - skall frun få veta att han fortsatt med mig?