• Anonym (Ts)

Se vem som ringt???

Finns det nåt bra sätt att kolla vem som har ringt? Gäller ett mobilnummer. Har testat Google, Eniro, hitta, bithday samt swish (ej ansluten)?

Vågar absolut INTE ringa upp men blir extremt orolig. Detta förstörde hela min dag och helg 😞

• Svar på tråden Se vem som ringt???
  • Anonym (lim)

Sannolikt någon försäljning. Varför vågar du inte ringa, du behöver ju inte säga nåt? Bara ringa från skyddat nummer ju

• Anonym (Ts)
    Anonym (lim) skrev 2024-09-13 11:28:10 följande:

Sannolikt någon försäljning. Varför vågar du inte ringa, du behöver ju inte säga nåt? Bara ringa från skyddat nummer ju

Med tanke på att det är så få som sökt på numret så är det troligen inte nån säljare.

Vågar inte ringa för är rädd för svaret. Har en del myndigheter jag INTE vill ha kontakt med, polis, soc, kronofogden m.m. 

Får väl be min särbo ringa nån dag från skyddat alternativt vänta på att de ringer igen. Polis brukar dock skicka sms ibland och be mig ringa upp (vilket jag aldrig gör), men inte denna gång verkar det som. Obehagligt...
  • Lynx123

Fast om polisen vill ha tag på dig och inte lyckas lär de inte bara ge upp. Vet inte varför du är rädd för dem men i långa loppet brukar det vara bäst att samarbeta.

• Anonym (Tips)

Om numret börjar på (+46) 72 är det förmodligen en försäljare.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Tips) skrev 2024-09-13 11:52:53 följande:

Om numret börjar på (+46) 72 är det förmodligen en försäljare.

Nu ringde en till från nummer jag inte känner igen.  Bägge börjar på 0737 och enligt Eniro och hitta är det inte försäljare. Usch, hatar detta 😞
  • Anonym (Ts)
    Lynx123 skrev 2024-09-13 11:47:25 följande:

Fast om polisen vill ha tag på dig och inte lyckas lär de inte bara ge upp. Vet inte varför du är rädd för dem men i långa loppet brukar det vara bäst att samarbeta.

Jodå, om det är polis kommer de ge upp till slut. Jag behöver inte deras "hjälp" eller några samtal med dem, vill bli lämnad ifred vilket jag varit tydlig med.

Men som sagt, troligen inte polis denna gång eftersom jag brukar få sms då.
  • Anonym (My)
    Anonym (Ts) skrev 2024-09-13 11:58:57 följande:
    Nu ringde en till från nummer jag inte känner igen.  Bägge börjar på 0737 och enligt Eniro och hitta är det inte försäljare. Usch, hatar detta 😞
    Fast om du undviker myndigheter så tyder det på att det ditt eget fel att det blir så här. De flesta har inte myndigheterna efter sig. 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (My) skrev 2024-09-13 12:03:38 följande:
    Fast om du undviker myndigheter så tyder det på att det ditt eget fel att det blir så här. De flesta har inte myndigheterna efter sig. 
    Myndigheter kan maila eller ringa från ett 08 nummer. Min fråga var om det finns nån annan sida/något annat sätt att ta reda på vem som ringt?
  • Anonym (#31#)

ring upp numret med #31# före så ringer du från dolt nummer 

Annars är det faktiskt ganska enkelt, svara när det ringer....

• Anonym (Tips)
    Anonym (Ts) skrev 2024-09-13 11:58:57 följande:
    Låter ändå som ett "privat" nummer. Är väl bara att svara när de ringer och se vem som är i andra änden av luren. Vi kan inte hjälpa dig särskilt mycket annars.

Det är först när folk ringer från utlandet som man ska vara riktigt försiktig innan man svarar. Men inrikes kan inte så jättemycket hända, och är det något mysko så släng på luren.
  • Anonym (Herakles)

Nog bra om du tar reda på vem som ringer...testa med dolt nummer. Om polisen tror att du svävar i fara kommer de inte ge upp. Men det kan ju vara något helt annat ocksp...kanske postkodlotteriet?

• klyban
    Anonym (Ts) skrev 2024-09-13 11:05:54 följande:
    Se vem som ringt???

Finns det nåt bra sätt att kolla vem som har ringt? Gäller ett mobilnummer. Har testat Google, Eniro, hitta, bithday samt swish (ej ansluten)?

Vågar absolut INTE ringa upp men blir extremt orolig. Detta förstörde hela min dag och helg 😞

Det mest troliga är någon form av försäljning.
    När dom du testat inte funkar, så kan google ibland ge ett svar.

Varför ska man ringa upp nummer som ringt en för?
    Vill dom något så får dom ringa igen räcker väl?

Har en komisk och det var när vi hade jobbfest och skulle ut och bowla har jag för mig.
    En av personerna ringde hem tills sin fruga från mig, detta var före mobilerna hade blivit en allmän egendom.
    Men så svarade inte hans fruga han, sen dagen efter ringde han upp mig och undra vem jag var, fast det var han själv som ringde från början Skrikandes

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Herakles) skrev 2024-09-13 14:47:02 följande:

Nog bra om du tar reda på vem som ringer...testa med dolt nummer. Om polisen tror att du svävar i fara kommer de inte ge upp. Men det kan ju vara något helt annat ocksp...kanske postkodlotteriet?

Nej polisen tror nog inte att jag är i fara. De vill bara prata med mig vilket jag vänligt men bestämt har avböjt. Detta pga en misstänkt misshandel.  Personen i fråga är tidigare dömd för misshandel på mig men är oskyldig denna gång.
  • Anonym (Ts)
    klyban skrev 2024-09-13 15:17:34 följande:

Det mest troliga är någon form av försäljning.
    När dom du testat inte funkar, så kan google ibland ge ett svar.

Varför ska man ringa upp nummer som ringt en för?
    Vill dom något så får dom ringa igen räcker väl?

Har en komisk och det var när vi hade jobbfest och skulle ut och bowla har jag för mig.
    En av personerna ringde hem tills sin fruga från mig, detta var före mobilerna hade blivit en allmän egendom.
    Men så svarade inte hans fruga han, sen dagen efter ringde han upp mig och undra vem jag var, fast det var han själv som ringde från början Skrikandes

Haha...vad komiskt 😀 
  • Anonym (Herakles)
    Anonym (Ts) skrev 2024-09-13 16:23:55 följande:
    Nej polisen tror nog inte att jag är i fara. De vill bara prata med mig vilket jag vänligt men bestämt har avböjt. Detta pga en misstänkt misshandel.  Personen i fråga är tidigare dömd för misshandel på mig men är oskyldig denna gång.
    Vad tråkigt att du har blivit misshandlad. 
  • Anonym (Ts)

Nu ringde ett 010 nummer på en lördag förmiddag,  kan bara vara polis? Har ringt 4 ggr men "numret du har ringt är upptagen i ett annat samtal".

• Anonym (My)
    Anonym (Ts) skrev 2024-09-14 11:28:40 följande:

Nu ringde ett 010 nummer på en lördag förmiddag,  kan bara vara polis? Har ringt 4 ggr men "numret du har ringt är upptagen i ett annat samtal".

Hur fungerar du i övrigt? Arbetar du? Bor du själv? 

• klyban
    Anonym (Ts) skrev 2024-09-14 11:28:40 följande:

010 nummer är allt som oftast säkre, och försäkringskassan och sjukvården kan ha dessa nummer också.

Så har du något ärende eller nått med sjukvården, så är det rätt troligt det var någon av dom.

Man kan googla dessa nummer, men inte alltid får man ett svar vart det kommer ifrån, men rätt ofta så kan man få en hint om vart det kommer ifrån via google.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Ts)
    klyban skrev 2024-09-14 12:19:04 följande:

010 nummer är allt som oftast säkre, och försäkringskassan och sjukvården kan ha dessa nummer också.

Så har du något ärende eller nått med sjukvården, så är det rätt troligt det var någon av dom.

Man kan googla dessa nummer, men inte alltid får man ett svar vart det kommer ifrån, men rätt ofta så kan man få en hint om vart det kommer ifrån via google.

Har såklart googlat alla nummer. Ringde 11414 så jag vet att det inte är polisen.  Jag har inget oklart med nån så jag får nog vänta på nästa samtal.
  • Lynx123

Kan det vara någon som ligger på sjukhus? Är du orolig över att.personen som misshandlade dig (ex?) försöker dra in dig i något?

Svar på tråden Se vem som ringt???