• Anonym (S)

Ställa krav på vän

Man ställer inte krav på vuxna människor vare sig det är sambos, pojkvänner eller föräldrar. Man kan ändra sig och inte rätta sig efter andra. 

Det du kan göra är att bjuda hem din vän, du kan på ett snällt sätt säga att du tycker om att umgås med henne men att du rest så många gånger till henne och att du gärna vill att ni turas om att åka till varandra, eller erbjud dig att åka halvvägs och ni möts. Är hon inte intresserad av det så får du själv bestämma om du vill fortsätta vara vän och vara den som åker till henne eller om er vänskap ska rinna ur sanden eller att ni avbryter vänskapen, eller om ingen av er vill resa så kanske ni kan prata i telefon ibland istället. 

• Anonym (S)

Jag hade en vän som alltid bjöd hem mig till henne bodde längre bort. Jag åkte ofta dig. Jag bjöd även hem henne till mig många gånger men hon kom aldrig. Det händer ibland att hon hör av sig och frågar när vi ska ses. Sist skickade jag min adress och sa att hon är välkommen att det bara är att hon hör av sig. Då är det upp till henne om det är värt att komma hit eller om hon struntar i det. Det var några månader sedan och hon har fortfarande inte kommit. 

Svar på tråden Ställa krav på vän