• Anonym (Hej)

Vän försöker närma sig

Jag har en vän som står mig väldigt nära och han lever sedan flera år tillbaka med sin partner och har tre barn hus m.m. Men han har börjat prata mer och mer om hur olika han och hans fru är och hur de tacklar saker på olika sätt. Han nämner inget ?bra? om henne utan snarare pratar han aldrig om henne eller så nämner han alltid att de är så olika som personer. Jag själv är inte i relation och ibland känns det som att han vill närma sig mer och mer men självfallet är vi bara vänner och har en vänskaplig relation men ibland vet jag inte hur jag ska förhålla mig till allt då jag tycker väldigt mycket om honom såklart. 

• Svar på tråden Vän försöker närma sig
  • Anonym (Sanna)

Alltså, att haka på skitsnacket om hans fru är inte en väg att gå. Du kan ifrågasätta det om du vill. Dvs säga att du upplever det som skitsnack och se hur han reagerar. Vill du ha en sexuell relation med honom blir det antingen otrohet eller att du får reda på att det är ok för honom och henne att du har sex med honom, en så kallad öppen relation. Men då är det frågan hur du vill ha det. 

• Lynx123

Då får han väl reda upp det med frun. Bli inte hans emotionella slasktratt. Visst kan ni prata om det men det får inte bli det enda skälet som han vill.umgås med dig.

• Anonym (Nära vänner pratar)

Om man är vänner är det väl naturligt att nämna problem i förhållandet? Förstår inte problemet. Du skriver tom nära vän. Men vänd på det nästa gång och fråga vad som.är bra med partnern och se vad han svarar. Sänder han ut övriga signaler att han skulle gilla dig mer än som en vän?

• Anonym (Lollo)

Själklart skall du berätta för hans fru om hans närmannen. Så fruktansvärt lågt att tala ner sin kvinna. Aldrig att en kvinna sku kunna göra något liknande. Ev spelar du in honom nästa gång?

• Anonym (Erfaren_man)

Du inser väl att i de allra flesta fall (undantag finns, givetvis) när män har kvinnliga vänner, så är de på något sätt attraherade av dem? 
    T ex så är det ju inte ofta man ser män ha fula tjejkompisar. Hur kan det komma sig? 
    Så att din manlige sk vän nu närmar sig dig, är också ett steg mot att han snart kommer berätta att han vill vara med dig istället för sin fru. Antingen bara sexuellt, eller även romantiskt. 

Svar på tråden Vän försöker närma sig