• TrueResolution

BIM Oktober 2024

Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️ 

här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽

BIM-lista i kommentarerna! ☺️
  • Svar på tråden BIM Oktober 2024
  • EJT

Lägger till mig på listan. Jag har precis tagit kontakt med regionens sjukvård för att se om vi kan få hjälp med att stimulera ägglossningen här närmsta månaderna. Efter jul tar vi kontakt med IVF-klinik. 

BIM OKTOBER 2024

04/10 - knyttets
    04/10 - cheryblossom
    04/10 - Snorkfröken
    04/10 - AX87
    10/10 - Arconia
    12/10 - LifeGivesYouLemonade
    15/10 - Jassssen
    15/10 - Anonym(Sladdis2025)
    16/10 - Yasen
    16/10 - Frogelt
    17/10 - Anonym(Tredjegångengillt)
    17/10 - Supermario91
    18/10 - Siripiri 
    19/10 - Mothertotwo
    19/10 - Nanathalie
    21/10 - TrueResolution
    31/10 - EJT (oregelbunden cykel) 
  • Emlan93
    Siripiri skrev 2024-09-23 09:57:51 följande:

Hur länge blödde du efter ditt missfall? Är på dag tre och började missfallet på kvällen v5+6.

Och när kom din ägglossning igång? ♥️ Förstår att det inte är samma för alla men ändå intressant att veta. 

Vad tråkigt att höra! Vill också peppa och säga att mitt första plus blev missfall i v6. Jag blödde faktiskt typ 2-3 veckor efter det. Sen gick det en cyke och cykeln efter det blev en graviditet som fullföljdes till mål. Håller alla tummarna för ett snabbt plus igen! Nu ska ju kroppen fatta vad det är ni vill, kram!
  • cheryblossom
    AX87 skrev 2024-09-23 23:38:06 följande:
    BIM OKTOBER 2024

04/10 - knyttets
    04/10 - cheryblossom
    04/10 - Snorkfröken
    04/10 - AX87
    10/10 - Arconia
    15/10 - Jassssen
    15/10 - Anonym(Sladdis2025)
    16/10 - Yasen
    16/10 - Frogelt
    17/10 - Anonym(Tredjegångengillt)
    17/10 - Supermario91
    18/10 - Siripiri 
    19/10 - Mothertotwo
    19/10 - Nanathalie
    21/10 - TrueResolution

Skriver in mig med. Jag och maken satsar denna månaden Glad
    Blir en sladdis om allt går väl. Har många missfall bakom mig. 

Om man tar clearblues tidiga grav. test kan man testa redan på fredag då? beräknad BIM 4 okt.  
    Jag har också BIM 4/10. Tänker att jag tar tidigt grav.test på söndag (äl+11) för enligt clearblues hemsida är det tidigaste datumet. Får se om jag lyckas hålla mig bara. 
  • Snorkfrökenhär
    EJT skrev 2024-09-24 07:52:54 följande:
    Ja fy så tråkigt, så typiskt! Sådär hade vi förra månaden. Bästa ägglossningen på länge och så var min partner bortrest. Håller tummarna att natten till idag räcker! 
    Ja visst är det typiskt 😆 men vad gör man. Bara hålla tummarna och se vad som händer.

Håller tummarna för att ni lyckas denna månad, såg att ni hört av er till vården om ägglossningsstimulerande, vore ju toppen om det skulle funka så ni inte behöver gå igenom IVF.

Jag med ska ringa till vården om det inte tar sig den här gången. Jag fick äta ägglossningsstimulerande för många år sedan då vi inte lyckades bli gravid med första barnet och då funkade det super. Så jag tänkte iaf be om att få bli kollad nu igen då vi försökt ett tag utan resultat och åldern smyger sig ju på, kanske min kropp behöver en boozt 😄

Är det ert första barn?
  • EJT
    Snorkfrökenhär skrev 2024-09-24 09:32:43 följande:
    Ja visst är det typiskt 😆 men vad gör man. Bara hålla tummarna och se vad som händer.

Håller tummarna för att ni lyckas denna månad, såg att ni hört av er till vården om ägglossningsstimulerande, vore ju toppen om det skulle funka så ni inte behöver gå igenom IVF.

Jag med ska ringa till vården om det inte tar sig den här gången. Jag fick äta ägglossningsstimulerande för många år sedan då vi inte lyckades bli gravid med första barnet och då funkade det super. Så jag tänkte iaf be om att få bli kollad nu igen då vi försökt ett tag utan resultat och åldern smyger sig ju på, kanske min kropp behöver en boozt 😄

Är det ert första barn?
    Jag fick precis svar från vården att de pratat med läkaren jag hade kontakt med ang stimulering (i samband med missfall i februari då hon också hittade PCOS-symtom på äggstockarna). Jag VET med säkerhet att hon då sa att med tanke på mina långa och oregelbundna cykler i kombination med misstänkt PCOS att hon tyckte att jag skulle höra av mig igen om för att prova att stimulera ägglossning om det inte tagit sig efter ett par-tre ggr. 

Nu när jag hörde av mig via 1177 svarade de mig att jag måste missförstått läkaren (är helt säker på att jag inge gjorde det, dubbelkollade även med henne om stimulering var ett alternativ när jag ändå ibland tyckte mig kunna dektektera ägglossning och då jag uppenbarligen nu nlivit gravid men fått missfall). Ja, det tyckte hon, med tanke på PCOS, oreglebundna cykler och att jag kanske inte alltid fick ägglossning som jag trodde. Jag frågade om väntetider och hon sa att man kunde sätta igång så gott som cykeln efter om det bara var stimulering och ingen utredning osv. 

Nu svarade gynmottagningen att jag missförstått läkaren, att jag fick höra av mig när jag inte blivit gravid på ett år (dvs ett år sen senaste missfallet) och att det då först skulle vara utredning osv, men att det var långa köer. Så jag blev lite nedslagen. Vi får vända oss privat istället helt enkelt, men vi bor i en mindre stad och närmsta privata klinik ligger flera timmar bort så det blir lite logistikproblem, så hade ju underlättat om jag kunnat ta första steget här hemma innan vi hoppade på IVF. 

Jaja, nu är det vad det är...
  • EJT

Och det är vårt andra barn ☺️ Vi har en dotter på snart 5 år också. 

Minns att du hade lite äldre barn Snorkfröken. Hur gammal är du? ☺️

• knyttets
    cheryblossom skrev 2024-09-24 09:14:49 följande:
    Jag har också BIM 4/10. Tänker att jag tar tidigt grav.test på söndag (äl+11) för enligt clearblues hemsida är det tidigaste datumet. Får se om jag lyckas hålla mig bara. 
    Ja det är ju det här med att hålla sig. Tänker varje månad att jag ska testa tidigast äl+10 men sen sitter jag ändå och smygtestar från äl+7 😅
  • Snorkfrökenhär
    EJT skrev 2024-09-24 10:30:15 följande:

Och det är vårt andra barn ☺️ Vi har en dotter på snart 5 år också. 

Minns att du hade lite äldre barn Snorkfröken. Hur gammal är du? ☺️

Neeej, vilket tungt besked? varför måsta vänta så länge när man redan sett symtom på PCOS? Men det är lite så regionen fungerar. Jag blev ju utredd och fick ägglossningsstimulerande via regionen för många år sedan (dottern blir 12 😊) som sagt och då vi redan har två barn så får vi ingen mer hjälp via regionen. Så jag kontaktade privat klinik för ett tag sedan som redan då sa att jag mest troligt kunde få testa Letrozol, men dom vill ju ändå först träffa mig och ta lite prover och så. Har valt att avvakta och se om det blir nån graviditet utan hjälp på traven då jag ändå har regelbunden mens, verkar ha ÄL osv. Men nu tror jag tålamodet börjar på vara slut 😅

Jag är 38 år så jag känner att tiden börjar vara knapp också, hade egentligen tänkt vara klar med barn för längesen men så kom värsta suget nu 😍

Då du varit gravid tidigare så lär du ju iaf lyckas igen, men jag vet hur det är att ha långa cykler, tar ju sån tid mellan försöken. Hoppas du finner nån hjälp.
  • Anonym (Pinpina)

BIM OKTOBER 2024

04/10 - knyttets
    04/10 - cheryblossom
    04/10 - Snorkfröken
    04/10 - AX87
    10/10 - Arconia
    15/10 - Jassssen
    15/10 - Anonym(Sladdis2025)
    16/10 - Yasen
    16/10 - Frogelt
    17/10 - Anonym(Tredjegångengillt)
    17/10 - Supermario91
    18/10 - Siripiri 
    19/10 - Mothertotwo
    19/10 - Nanathalie
    21/10 - TrueResolution
    23/10 - Pinpina 
    31/10 - EJT (oregelbunden cykel) 

la till mig själv, lycka till allihop ❤️ ska bli väldigt spännande och se vad denna månaden har att erbjuda, 
  • Siripiri
    Emlan93 skrev 2024-09-24 08:04:57 följande:
    Vad tråkigt att höra! Vill också peppa och säga att mitt första plus blev missfall i v6. Jag blödde faktiskt typ 2-3 veckor efter det. Sen gick det en cyke och cykeln efter det blev en graviditet som fullföljdes till mål. Håller alla tummarna för ett snabbt plus igen! Nu ska ju kroppen fatta vad det är ni vill, kram!
    Ja nu fick jag ju ett i vintras med, men i vecka 5, sen försökte vi inte på 7 månader, så detta var andra försöket i år. Första försöket nu i somras blev jag bara 4 dagar sen men inget plus..
    Oj 2-3v.. får vi se hur länge jag blöder, trodde det hade lugnat sig ännu mer idag men i förmiddags droppade det ur mig igen 😕 
    Tack fina du♥️ det är bara att testa igen fast man är lite rädd för missfall igen.. 
Svar på tråden BIM Oktober 2024