• Anonym (Skilsmässa)

Ni med partner som vara glor på skärm

Vad gör ni pt det? Min man gör det i stort sett hela sin vakna tid i vårt hem. Två barn på 10 å 7 år. När han hämtar dottern på skolan så kommer de hem å så går han å lägger sig med sin platta igen. 
    Planerar aldrig nån mat eller nåt. Helgerna är samma. Då ligger han med sin älskade skärm till 12 tiden ungefär. Vi är glada om vi vissa kvällar ens ser honom. 
    Pratat om det 1000000000 gånger men händer inte mycket. Samma visa varje dag. 
    Å eftersom han gömmer sig på övervåningen i extrarummet behöver han ju inte ta hand om nåt med barnen heller. Det är bara mig de går till hela tiden. 

• Svar på tråden Ni med partner som vara glor på skärm
  • Anonym (Skilsmässa)

Funderar på att göra exakt som han. Varken handla eller laga nåt mat eller nåt. Så fort jag kommer hem går jag å lägger mig å vilar hela kvällen. 

• Anonym (J)

Beroende. Hur mår han? jag gör så när jag mår dåligt. man flyr liksom tankarna.

• Anonym (J)

Ett tips är att inte bli arg (även om det kanske är svårt) utan istället tex: 
    - Säg att du känner dig ensam och vill umgås med honom. 
    - Frågs om han kan försöka dra ned på användandet av skärmen pga ovan 
    - Säg  du gärna vill hitta på något med honom. 

Funkar inte detta så prova gör likadant tillbaka så får han dra lasset med allt annat. Men det kan ju bli konflikter. Tror man tjänar på att börja med det andra viset

• Anonym (J)

Funkar inte det heller så ja, då är det väl bara att säga rätt ut hur jäkla tråkig han har blivit pga skärmen. Kanske inser han inte det själv och jag har svårt att tro att någon vill framstå som trist. 

Kan han sakna nåt i förhållandet? När gjorde ni något ensamma sist? Resturang, bio osv. 

• Anonym (Skilsmässa)

Han har nog aldrig mått riktigt bra tror jag inte. Han har nån diagnos som han fick för nåt år sedan där man alltid är nedstämd. Samtidigt för han allt man inte ska göra med diagnosen typ bara vila, dricka sprit, inte äta ordentligt, inte röra på sig osv osv. Jag vet att det Samtidigt kan vara svårt att ta sig vidare när man mår så Samtidigt är jag på väg i ännu en utmattning för jag gör typ allt. Samma sak för 3 år sedan då jag åkte dit ordentligt. 

• Anonym (Skilsmässa)

Inte lätt när man lever med nån som aldrig vill prata om nåt eller reda ut nåt. Jag har blivit bara så jävla bitter på senare tid mot honom. Har verkligen försökt att göra nåt med honom med intresset för mig är typ noll.

• Anonym (v)
    Anonym (Skilsmässa) skrev 2024-09-16 16:32:23 följande:

Inte lätt när man lever med nån som aldrig vill prata om nåt eller reda ut nåt. Jag har blivit bara så jävla bitter på senare tid mot honom. Har verkligen försökt att göra nåt med honom med intresset för mig är typ noll.

Och du stannar för att...? 
  • Anonym (Skilsmässa)

Jag har ingen aning varför jag stannar faktiskt. Idiot skulle jag säga om mig själv faktiskt. Hade nån annan haft det så här skulle jag sagt att lämna direkt. Du är värd så mycket mer. 
    Men det är för barnen. 

• fornminne
    Anonym (Skilsmässa) skrev 2024-09-16 16:32:23 följande:

Det låter som han har en depression, samtidigt som du far illa av hans frånvaro och av att ta allt ansvar. Barnen mår säkert inte heller bra av att ha en så oengagerad pappa.

KRÄV att han söker hjälp, samt skärper sig och gör sin del med hem och barn. Inte bara drar sig undan. Säg att ni inte kan fortsätta leva ihop om det inte blir bättre. Men då måste du vara beredd att genomföra en eventuell separation också, så att det inte bara blir tomma hot.
  • Anonym (v)
    Anonym (Skilsmässa) skrev 2024-09-16 16:34:01 följande:

Jag har ingen aning varför jag stannar faktiskt. Idiot skulle jag säga om mig själv faktiskt. Hade nån annan haft det så här skulle jag sagt att lämna direkt. Du är värd så mycket mer. 
    Men det är för barnen. 

Barnen kommer få det mycket bättre om du skiljer dig. 
    Min far var som din man. Och jag hatar att det dröjde så långt till mina föräldrars skilsmässa. Idag har jag ingen kontakt med min far, jag ser honom inte ens som min far, för han var aldrig närvarande trots att vi bodde i samma hus, och att han var vårdnadshavare. 
Svar på tråden Ni med partner som vara glor på skärm